گوناگون

وزیر بهداشت از تمبر یادبود ˈ نمازی ˈ بزرگترین خیر عرصه سلامت کشور رونمایی کرد

81179346 5722230

به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با سالگرد شصتمین سال تاسیس بیمارستان نمازی شیراز ، طی مراسمی خدمات مرحوم حاج محمد نمازی به عنوان موسس این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت و سایر مسوولان کشوری و استانی گرامی داشته شد و بر این اساس از این خیر عرصه سلامت قدردانی شد .

در این مراسم علاوه بر تمبر یادبود مرحوم محمد نمازی از سردیس مرحوم نمازی و فیلم مستند ˈ ساکن ویلای شماره یک ˈ که به زندگی حاج محمد نمازی پرداخته و اوراق مشارکت جمعی نیز رونمایی گردید .

وب سایت بنیاد خیریه نمازی و نشان ( لوگو ) این بنیاد نیز در این مراسم توسط وزیر بهداشت رونمایی شد .

بنیاد خیریه مرحوم محمد نمازی به منظور کمک به بیمارستان و بیماران این مرکز ثبت و راه اندازی شده که ایجاد جایزه ملی سلامت در کشور به نام مرحوم محمد نمازی ، تجهیز و تامین ساختار فیزیکی بیمارستان نمازی و تاسیس و تجهیز بیمارستان جدید نمازی از اهداف این بنیاد خیریه می باشد.

استاندار فارس در همایش نکوداشت مرحوم محمدنمازی و افتتاح رسمی بنیاد خیریه بیمارستان محمد نمازی با حضور وزیر بهداشت در شیراز ، گفت : آنچه در فارس در زمینه پزشکی داریم مدیون مرحوم نمازی هستیم که به دبنال تاسیس بیمارستان نمازی موجب رونق دانشکده پزشکی و سایر بیمارستان های شیراز و موقعیت پزشکی استان شد.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت فعلی هم از خیران عرصه سلامت می باشد ، اظهار داشت : عده زیادی راه نمازی را عاشقانه ادامه می دهند و مردان بزرگ در ایران بزرگ کم نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش گفت : بیمارستان جدید نمازی به منظور ارایه خدمات بهتر به بیماران در شیراز احداث می شود .

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود : حدود 60 سال پیش وقتی مرحوم نمازی تصمیم به احداث بیمارستان گرفت ، مشاورانش از او خواستند که برای بهداشت و سلامت جامعه ابتدا آب لوله کشی را تامین نماید و بر این اساس شیراز نخستین شهری در کشور بود که صاحب آب لوله کشی شد.

دکتر ایمانیه گفت : تمامی افرادی که در بیمارستان نمازی درمان شده و یا فارغ التحصیل شده اند مدیون این مرکز هستند و باید سعی کنیم که دین خود را به بهترین شکل ممکن ادا نماییم.

وی اظهار داشت : با توجه به فرسودگی و فضای اندک بیمارستان نمازی ، مجوز کمیسیون 215 ساخت بیمارستان جدید نمازی گرفته شده تا در این صورت امکان خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم فراهم گردد.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه با احداث بیمارستان جدید ، مرکز قدیمی به نقاهتگاه بیماران تبدیل می شود ، بیان کرد : در جای جای فارس ردپای خیران قابل مشاهده است .

محمد نمازی، فرزند حاج محمد حسن نمازی، در سال 1275 هجری شمسی در شیراز زاده شد. دوران کودکی را در هند و چین گذراند. سال های جوانی را در شیراز و تهران سپری کرد. در سال 1303 به قصد سیاحت به آمریکا رفت، اما این سفر سرنوشت او را تغییر داده و نزدیک به سی سال در آنجا اقامت کرد.

عشق به ایران برای او همیشه زنده بود و پس از موفقیت در فعالیت های اقتصادی به ایران بازگشت. اگر چه نیت اصلی وی ایجاد مجتمع بهداشتی و درمانی بود، اما او در سفر خود به ایران با پدیده نامناسب آب آشامیدنی برخورد و تصمیم گرفت علاوه بر ساخت مجتمع درمانی، آموزشی، نسبت به انجام سیستم مناسب آب لوله کشی نیز با مشارکت انجمن اقدام نماید. به طوریکه شیراز اولین شهر ایران بود که دارای آب لوله کشی شد.

نمازی سازمان لوله کشی آب شیراز و نیز بیمارستان نمازی این شهر را ، راه اندازی نمود.ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا