گوناگون

هدررفت آب در شهرهای بالای سه هزار اشتراک خوزستان کاهش یافت

81144051 5660493

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این شرکت، ˈمحمد امجدˈ روز سه شنبه افزود: متوسط هدر رفت آب بدون درآمد در کشور حدود 25/5 درصد است که بر اساس آخرین بررسی انجام شده توسط مهندسان مشاور که شبکه را بررسی می کنند آب بدون درآمد در شهرهای بالای سه هزار اشتراک کاهش یافته است.

وی هدررفت آب بدون درآمد خوزستان را به دلایل متعددی بالاتر از متوسط کشوری برشمرد و گفت: برای کاهش میزان هدررفت آب بدون درآمد استان و استفاده بهینه از آب تصفیه شده که با زحمت فراوان از منابع سطحی تامین می شود در سال های اخیر اقدام های گسترده ای انجام شده که در کاهش آب به حساب نیامده استان موثر بوده است.

سرپرست بهره برداری آبفا خوزستان مجموع تولید آب استان را 992 هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد که 60 درصد آن از منابع آبهای سطحی و مابقی آن از طریق 145 حلقه چاه و از منابع زیرزمینی تامین می شود.

امجد دلیل این روند کاهشی آب بدون درآمد را اقدام های انجام شده برای اصلاح شبکه، تعویض کنتورهای فرسوده، جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و عواملی از این دست عنوان و اضافه کرد: در سال جاری اعتبارات ویژه ای برای اصلاح شبکه فرسوده آب استان از سوی آبفا کشور در نظر گرفته شده است.

وی 65 درصد هدررفت آب بدون درآمد استان را مربوط به 14 شهر بزرگ استان دانست و گفت: طبق بررسی های بعمل آمده با تعویض کنتورهای حجمی موجود با کنتورهای دیجیتال روی منابع تامین و انشعابات بالای دو اینچ در این 14 شهر هدررفت آب کاهش خواهد یافت.

سرپرست بهره برداری آبفا خوزستان افزود: دو میلیون و 254 هزار نفر در 57 شهر زیر پوشش این شرکت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

645/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا