گوناگون

هدفمند کردن یارانه ها برداشت هیزم در کشور را تشدید کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی عموزاده شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در هتل آزادی شهرکرد با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه ها برداشت هیزم و علوفه از مراتع کشور را تشدید کرده است، اظهار داشت: گران شدن گاز و سوخت های فسیلی موجب شده مردم به سمت استفاده از هیزم و بوته ها بروند و هم اکنون این مهم به چالش جدید در مسیر از بین رفتن مراتع و جنگلها تبدیل شده است.

وی افزود: 14.3 میلیون هکتار جنگل در کشور داریم که دو میلیون هکتار آن در شمال کشور در استانهای مازندران، گلستان و گیلان قرار دارند.

وی تصریح کرد: جنگلهای زاگرس شش هکتار از کل جنگلهای کشور را تشکیل می دهند.

محمد تقی عموزاده بیان داشت: بقیه جنگلهای کشور نیز شامل جنگلهای ارسباران، جنگلهای مرکز کشور، جنگلهای واقع در خلیج فارس و دریای عمان هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 84 میلیون هکتار مراتع در کشور داریم، بیان داشت: مراتع کشور درجه بندی شده اند و شامل متوسط، ضعیف و… هستند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد:132 میلیون هکتار اراضی کشور دارای سند شده اند و به دنبال این هستیم که این میزان را به 142 میلیون هکتار برسانیم.

IMG00255191

سالانه شش میلیون تن هیزم در کشور مصرف می شود

وی بیان داشت: هم اکنون 85 درصد ار اراضی کشور دارای سند هستند و هنگامی به بالای 142 میلیون هکتار برسد تمام اراضی کشور سند دار شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سند دار شدن اراضی با چالش های مختلفی روبرو شده ایم، بیان داشت: بخشی از مردم در این خصوص ادعای مالکیت می کنند که در این خصوص بعضی دارای حق قانونی هستند و بعضی دارای حق قانونی نیستند.

عموزاده یادآور شد: آنهایی که حق قانونی دارند به دلیل این است که ممکن است در هنگام نقشه برداری ماموران اشتباه کرده اند یا کلا اشتباهی رخ داده باشد.

محمد تقی عموزاده در ادامه یادآور شد: چالش جدید در بخش حفاظت از مراتع و جنگلها استفاده از هیزم و علوفه توسط مردم است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: سالانه شش میلیون تن هیزم و8.5 میلیون تن بوته در کشور مصرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا