گوناگون

هدف‌گذاری واگذاری 1200 طرح خودکفایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

مدیر کمیته‌ی امداد امام شهرستان سنندج با اشاره به اینکه پارسال، 1006 طرح خودکفایی به مددجویان تحت پوشش این اداره واگذار شد، گفت: هدف‌گذاری امسال واگذاری 1200 طرح خودکفایی به مددجویان تحت پوشش است که تاکنون 280 طرح آن اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «علیرضا قدیمی»، دیشب(سه‌شنبه 15 مردادماه) در جلسه‌ای، با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج بمنظور انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری، اظهار کرد: هم‌اکنون دو اداره‌ی کمیته‌ی امداد امام در شهرستان سنندج فعالیت می‌کنند که شهرستان سنندج و 191 روستا را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

مدیر کمیته‌ی امداد شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: پارسال، 8810 خانواده تحت پوشش این اداره به خودکفایی رسیده و از این مجموعه خارج شدند و 1900 خانواده نیز به مجموعه‌ی تحت پوشش ما اضافه شدند.

قدیمی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلفی به مددجویان تحت پوشش این اداره خدمت‌رسانی می‌شود، افزود: کمک به کودکان زیر شش سال که براساس تشخیص مراکز بهداشتی دچار سوءتغذیه شده‌اند، از جمله این خدمات است.

وی ادامه داد: 2564 خانواده، تحت پوشش بیمه‌ی تأمین اجتماعی بازنشستگی قرار گرفته‌اند هم‌چنین 434 خانواده‌ی نیازمندان زندانی نیز تحت پوشش کمیته‌ی امداد شهرستان سنندج هستند.


ارائه خدمات به بیش از 1000 یتیم در شهرستان سنندج

مدیر کمیته‌ی امداد امام شهرستان سنندج افزود: 1038 یتیم زیر 15 سال تحت پوشش این اداره هستند که توسط 3929 حامی از آنها حمایت می‌شود.

قدیمی، کمک هزینه‌ی خرید جهیزیه‌ی دختران مددجویان تحت پوشش این اداره را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: پارسال، دومیلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه به مددجویان تحت پوشش اهدا شد که در صورت تصویب این رقم امسال به سه میلیون تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: هم‌چنین این اداره با پرداخت دیه به زندانیان جرائم غیرعمد و یا اهدای وام‌های بی‌بهره زمینه‌ی آزادی شماری از این زندانیان جرائم غیر عمد را در شهرستان سنندج فراهم کرده است.

مدیر کمیته‌ی امداد امام شهرستان سنندج با اشاره به اینکه بخش زیادی از جامعه مخاطب ما را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: 2371 دانش‌آموز و 1123 دانشجو در شهرستان سنندج تحت پوشش، از خدمات این اداره استفاده می‌کنند.

قدیمی با اشاره به احداث و تعمیر مسکن شماری از مددجویان تحت پوشش این اداره گفت: احداث 100 باب مسکن و ساکن شدن مددجویان تحت پوشش هم‌چنین 51 واحد دیگر در آینده‌ای نزدیک از اقدامات در راستای تأمین مسکن مددجویان است.

تعمیر و بازسازی 160 واحد مسکونی مددجویان

وی در ادامه سخنانش از تعمیر و بازسازی 160 واحد مسکونی مددجویان هم‌چنین مقاوم‌سازی 12 واحد دیگر در شهرستان سنندج خبر داد.

مدیر کمیته‌ی امداد امام شهرستان سنندج افزود: اجرای طرح اشتغال یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره است که از طریق منابع بانکی و یا از محل اعتبارات صندوق نیازمندان کمیته امداد امام خمینی(ره)، وام‌های بدون بهره، بدون کارمزد و یا جریمه دیرکرد در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود.

قدیمی با اشاره به اینکه پارسال، 1006 طرح خودکفایی به مددجویان تحت پوشش این اداره واگذار شد، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری امسال واگذاری 1200 طرح خودکفایی به مددجویان تحت پوشش است که تاکنون 280 طرح آن اجرایی شده است.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال ما در بحث جمع‌آوری زکات، یک میلیارد و 700 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: امسال، تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در شهرستان سنندج جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته‌ی امداد امام شهرستان سنندج یادآور شد: ایجاد مراکز نیکوکاری با اولویت مساجد از دیگر کارهای این اداره است که طی آن هیئت امنای مساجد موظف به شناسایی خیرین و نیازمندان محل هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا