گوناگون

سکونت 30 درصد جمعیت شهر «آشخانه» در بافت فرسوده

عضو شورای شهر آشخانه گفت: 30 درصد جمعیت شهر آشخانه در بافت‌های فرسوده و قدیمی سکونت دارند.

«بهمن سفرپور» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مساحت شهر آشخانه 600 هکتار است که از این میزان 98 هکتار آن در بافت فرسوده قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مساحت 16.33 درصد مساحت کل شهر را دربرمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: این بدین معناست که 30 درصد جمعیت کل شهر در بافت فرسوده ساکن هستند.

عضو شورای شهر آشخانه علت اصلی عدم نوسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی در این شهر را ورثه‌ایی بودن و اختلافات ملکی، پائین بودن وضعیت اقتصادی مردم شهر و آماده نبودن زیرساخت‌ها دانست.

سفرپور یادآور شد: فرسوده بودن بافت شهر مشکلات زیادی از جمله مشکلات کم بودن عرض معابر که خود موجب بروز مشکلات ترافیکی، کاهش خدمت‌رسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل آتش‌نشانی و …، بوجود آمدن بوی نامناسب به‌علت عدم زهکشی آب‌های سطحی و توسعه نیافتن گذرگاه‌های شهر و در نتیجه افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان زیادی است که به این شهر اعتباری برای پرداخت وام تعلق نگرفته است، ادامه داد: متأسفانه سقف وام‌های پرداختی به متقاضیان نیز بسیار کم و میزان سود آنها نیز زیاد است.

عضو شورای شهر آشخانه بابیان اینکه هم‌اکنون برای نوسازی یک خانه 70 متری حداقل به 300 میلیون ریال نیاز است، گفت: برای نوسازی بافت فرسوده به حدود 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سفرپور یادآور شد: این شهر 23 هزار و 840 نفر جمعیت دارد که در قالب 6661 خانوار ساکن هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا