گوناگون

هر اونس طلا جهانی همچنان کمتراز 1300 دلار/قیمت پلاتین بالا می رود

81169545 5705360

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، انتظار کاهش قیمت طلا به دلیل بهبود وضع اقتصادی در آمریکا و فروکش کردن علاقه سرمایه گذاران به خرید این فلز گرانبها، عامل افت قیمت جهانی طلا به زیر سطح یاد شده است.

این در حالی است که سودآوری شرکت های تولید پلاتین، پس از آنکه این فلز قیمتی بیشترین افزایش قیمت خود در شش هفته اخیر را به دلیل نگرانی در مورد اعتراض کارگران در آفریقای جنوبی تجربه کرد، سودآوری شرکت های تولید پلاتین افزایش یافت.

قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 06:35 به وقت گرینویچ در بازار لندن اندکی بالا رفت و با دو دهم درصد افزایش به یک هزار و 295 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید در حالی که قیمت پلاتین هفت دهم و قیمت پالادیوم پنج دهم درصد بالا رفت.

اطلاعات آماری که جمعه گذشته منتشر شد نشان داد، بخش مسکن آمریکا در ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت) پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و مجوزهای خانه سازی رکورد تقریبا شش ساله خود را شکسته است و این امید را به وجود آورده که بازار مسکن آمریکا می تواند به ثبات برسد.

طلا که همواره به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در برابر خطر تورم مطرح است، از ابتدای امسال تاکنون به دلیل افزایش تنش روسیه با غرب بر سر اوکراین 7.5 درصد رشد پیدا کرده است.

اتحادیه طلای اس.پی.دی.آر بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلای جهان روز جمعه اعلام کرد: دارایی طلای این صندوق 0.26 تن کاهش یافته و به 781.99 تن رسیده که نشانه کاهش تقاضای سرمایه گذارای برای طلا است.

امروز در بازار لندن در ساعت یادشده ، قیمت تحویل فوری نقره با 1.04 درصد افزایش به 19 دلار و 460 سنت در هر اونس رسید، قیمت تحویل فوری پلاتین با 71 صدم درصد افزایش به یک هزار و 467 دلار و 70 سنت و قیمت تحویل فوری پالادیوم با 0.48 صدم درصد افزایش به 816 دلار و هشت سنت در هر اونس رسید.

اقتصام(6)1063**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا