گوناگون

هشدار آتیلا پسیانی درباره‌ی تالار «مولوی»

آتیلا پسیانی با انتقاد از وضعیت نابسامان تالار «مولوی» گفت: یادمان باشد، همیشه در میان دانشجویان که پشت در تالارهای متروک می‌مانند‌، استعدادهای درخشانی هدر می‌روند.

این هنرمند تئاتر در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، راهکارهایی برای مدیریت تالار مولوی ارائه کرد و افزود: مدتی است این تالار راکد مانده و دچار مشکل مدیریت است اما امروز بهترین زمان است که مسئولان دانشگاه تهران، چاره‌ای اساسی برای اداره تالار مولوی بیندیشند.

این هنرمند تئاتر که سابقه بازی و کارگردانی در تالار مولوی دارد‌،ادامه داد: مدیر تالار مولوی هر که می‌خواهد باشد اما لازم است در کنار او شورایی پنج نفره در زمینه برنامه‌ریزی و انتخاب آثار تصمیم گیری کنند.

کارگردان «سمفونی ناکوک» درباره ترکیب این شورای پنج نفره توضیح داد: دو دانشجوی فعال‌،دو استاد دانشگاه فعال و یک فارغ‌التحصیل تئاتر‌، این شورا را تشکیل بدهند. منظورم از فعال این است که آن اعضا حتما تجربه کار عملی در زمینه اجرای تئاتر داشته باشند، چرا که اگر قرار باشد مدیر تالار مولوی از نظر عملی بی‌تجربه باشد‌، نتیجه خیلی خوبی نخواهیم گرفت.

پسیانی با اشاره به مشکلات فنی تالار «مولوی» یادآور شد: سال‌هاست می‌شنویم سیم‌های برق تالار مولوی را موش خورده و این تالار درگیر مشکلات جدی است اما لازم است تالار مولوی هرچه زودتر از این حال بیرون بیاید.

بازیگر نمایش «کوراتت» تالار مولوی را یکی از بهترین تالارهای نمایشی تهران توصیف کرد و گفت: حیف است تالار به این خوبی به این وضعیت رها شود. تالار مولوی می‌تواند به مرکز فعال تئاتر دانشجویی تبدیل شود که از صبح تا شب برنامه داشته باشد‌، کارگاه و دوره‌های آموزشی در آن برگزار شود و پشتوانه‌ای قوی برای تئاتر حرفه‌ای باشد.

آتیلا پسیانی در پایان سخنانش هشدار داد: یادمان باشد میان دانشجویانی که پشت در تالارهای متروک می‌مانند پر است از استعدادهایی همچون امیررضا کوهستانی‌، علی اصغر دشتی‌، رضا گوران‌، همایون غنی‌زاده و … تا دیر نشده آنان را در یابیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا