گوناگون

هشدار آیت الله اراکی به کشورهای حامی گروهک ترویستی داعش/ لزوم حفظ وحدت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ارومیه با اشاره به حمایت کشورهای ترکیه، عربستان و اردن از گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: این کشورها بدانند اگر از این گروهک تروریستی حمایت کنند در نهایت فتنه آن ها دامن گیر خودشان می شود.

وی تنها راه حل مشکلات ملت مسلمان جهان داشتن وحدت اسلامی دانست و عنوان کرد: ایجاد تفرقه از مهم ترین برنامه دشمن برای مسلمانان است و وظیفه ما برای مقابله با آن مضاعف می شود.

آیت الله اراکی از تشکیل جلسه کمیته مرکزی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت خبر داد و گفت: در دو و یا سه هفته آینده این کمیته با تصویب اساس نامه، تعیین سخنگو و سایر اعضا کار خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه های تقریب مذاهب کشور افزایش می یابد اعلام کرد: هم اکنون هزار دانشجو در دانشگاه های تقریب مذاهب اسلامی تحصیل می کنند و این رقم در آینده نزدیک دو برابر می شود.

وی ادامه داد: قانون اساسی تاکید بر وحدت امت اسلامی دارد و مجمع تقریب هم همین سیاست را دنبال می کند و تشکیل اتحادیه های مختلف از جمله اتحادیه های بانوان مسلمان، علمای مقاومت، دانشگاهیان و فرهنگیان، بازرگانان جهان اسلام و احزاب اسلامی جزو برنامه های در دست اقدام این مجمع است.

آیت الله اراکی اضافه کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گردهمایی هایی که تشکیل می دهد در فعالیت های پژوهشی مسئله وحدت جامعه اسلامی را دنبال می کند و تبیین ماهیت گروهک فتنه که داعش نیز از جمله آن هاست از جمله سایر برنامه های مجمع است.

نماینده ولی فقیه و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تاسیس دانشگاه تقریب در نقاطی که امکان احداث آن وجود دارد، افزود: در حال حاضر دانشگاه مرکزی تقریب در تهران و شهرستان های کردستان، زاهدان، بندرعباس و گلستان تاسیس شده و نزدیک به هزار دانشجو داریم و در آینده نزدیک تعداد آن ها به دو برابر می رسد.

اراکی با اشاره به برگزاری کنفرانس های محلی در کشور گفت: این کنفرانس ها هر دو ماه یک بار در استان های مختلف برگزار می شود و امسال در استان های کرمان، خراسان شمالی و کرمانشاه برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا