گوناگون

هشدار استاندارتهران به کشاورزانی که ازآب آلوده استفاده می کنند

81168979 5704298

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمادین و همزمان 14 صندوق شهرستانی در حمایت از بخش کشاورزی افزود: کشاورزانی که منبع آبی به غیر از آب فاضلاب و آلوده برای استفاده ندارند باید کشت جایگزین که با خوراک مردم درارتباط نباشد، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: استفاده از آب های آلوده برای کشت محصولات خوراکی، سلامت کل جامعه را به خطر می اندازد و هیچ کشاورزی در استان تهران نباید از آب های آلوده برای این محصولات استفاده کند.

وی تاکید کرد که سلامت مردم برای پیشرفت یک جامعه، حیاتی و کلیدی است و اگر از سال های گذشته پیش گیری کرده بودیم امروز هزینه درمان در کشور بالا نمی رفت.

استاندار تهران با اشاره به روند استمرار کم آبی و خشکسالی در کشور اظهار کرد: در قدم اول باید تصفیه آب فاضلاب ها را برای بخش صنعت و کشاورزی در دستور کار به عنوان یک ضرورت قرار دهیم.

هاشمی صرفه جویی در استفاده از آب آشامیدنی را نیز بسیار مهم و ضروری دانست و از مردم خواست با همکاری خود دراین زمینه از بروز بحران و جیره بندی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: ما در وضعیت خوبی در زمینه آب قرار نداریم و در بخش کشاورزی هر چه سریع تر باید به سمت مکانیزاسیون برویم زیرا در صورت خشکسالی آب شرب مردم قطع نخواهد شد بلکه سهم بخش کشاورزی کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورز یک انسان تلاش گر است که سعی در تامین قوت مردم دارد گفت: 3 هزار میلیارد بودجه به بخش کشاورزی اختصاص دارد و هر استانی که تلاش بیشتری کند سرمایه بیشتری برای بهبود این بخش دریافت خواهد کرد.

استاندار پایتخت ادامه داد: مردم باید به سمت ساماندهی بروند و ما به عنوان ناظر فقط می توانیم در صورت نیاز کمک هایی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم در هر کاری که نقش اول را برعهده گرفتند کشور را به موفقیت رساندند و دراین زمینه از اول انقلاب تاکنون مثال های زیادی وجود دارد.

وی گفت: انقلاب ما با شعار استقلال به نتیجه رسید در زمینه سیاسی به همه دنیا ثابت کردیم که به استقلال رسیده ایم اما در زمینه فرهنگی و اقتصادی هنوز به استقلال کامل دست نیافته ایم زیرا نتوانسته ایم این دو بخش را برعهده خود مردم بگذاریم.

استاندار تهران با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید که باید کار را به خود مردم واگذار کنیم افزود: مردم باید محور کار باشند زیرا آنها صاحبان اصلی این کشور هستند و ما تنها خدمتگذار آنها هستیم.

هاشمی با بیان اینکه تهران در تمامی بخش ها الگوی کشور است گفت: تهران چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی الگوی کشور است و باید از ظرفیت های پایتخت در تمامی زمینه ها برای پیشرفت و تعالی کشور استفاده شود.

تهرام/7561/1565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا