گوناگون

هشدار صندوق بین المللی پول به کویت: جلوی افزایش حقوق در بخش دولتی را بگیر

81154380 5678014

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیاتی از مقام های صندوق بین المللی پول روز سه شنبه در جریان سفر سه روزه خود به کویت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با اینکه بودجه این کشور مستحکم است اما کاهش طولانی مدت قیمت نفت می تواند درآمدهای آنها را با مشکل مواجه سازد.

در این بیانیه آمده است: کویت در این راستا باید اقداماتی را برای جلوگیری از هزینه های کنونی بویژه در ارتباط با دستمزدها و یارانه ها اتخاذ و اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی را برای کاهش خطراتی که می تواند اقتصاد این کشور را در صورت پائین آمدن قیمت نفت مورد تهدید قرار دهد، کم کند.

صندوق بین المللی پول افزود: روند اختصاص یارانه بویژه به بخش انرژی و سوخت، یک سوم هزینه هایی را که در سال های اخیر به 70 میلیارد دلار رسیده است، تشکیل می دهد.

در این بیانیه صندوق بین المللی پول با خوب توصیف کردن وضعیت اقتصادی کویت، یادآورشده است: با توجه به سرمایه گذاری در زیرساخت های این کشور، پیش بینی می شود رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت از 2.7 درصد سال 2013 به 3.9 درصد در سال جاری برسد.

با این وجود، صندوق بین الملل پول نسبت به پیامدهای مربوط به بحران سیاسی در کویت هشدار داده و گفته است، نبود ثبات سیاسی در بلندمدت می تواند براعتماد سرمایه گذاران تاثیر گذاشته و پیش بینی های مربوط به رشد بدون نفت را کاهش دهد.

براساس گزارش های رسمی که از سوی وزارت دارایی کویت منتشر شده، میزان هزینه های این کشور در سال های مالی 2006 – 2005 و 2013 – 2012 از 24.4 میلیارد دلار به 68.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

همچنین مجموع حقوق پرداختی به کارکنان بخش دولتی از 6.7 میلیارد دلار به 17 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در این مدت میزان درآمدهای نفتی که 95 درصد مجموع درآمدهای کشور را تشکیل می دهد نیز از 45.9 میلیارد دلار به 106 میلیارد دلار افزایش یافته است.

**مترجمام**1480** 2023

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا