گوناگون

هشدار وزارت بهداشت نسبت به کمبود ویتامین A و D در کودکان

سلامت نیوز: یکی از دلایل افزایش کمبود A و D کاهش اعتبارات مکمل‌هایی بوده که به صورت رایگان مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به کودکان زیر 2 سال می‌دادند که پیامد این کاهش اعتبارات باعث تشدید کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال شده است.

نتایج یک بررسی ملی در کودکان زیر دو سال در سطح کشور نشان داد که میزان کمبود ویتامین A و D در این کودکان به 24 درصد رسیده است.

دکتر زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود و تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نتایج بررسی ملی سال 91 چند روز گذشته استخراج شد که نشان داد که میزان کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال به طور فزاینده افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این بررسی کودکان 15 تا 23 ماه به صورت تصادفی در سطح کشور از لحاظ میزان A و D تحت بررسی قرار گرفتند افزود: کمبود ویتامین D در بررسی سال 80 در کودکان زیر 2 سال به طور متوسط 3.7 درصد بوده که این میزان در بررسی جدید به 24 درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش کمبود A و D کاهش اعتبارات مکمل‌هایی بوده که به صورت رایگان مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به کودکان زیر 2 سال می‌دادند که پیامد این کاهش اعتبارات باعث تشدید کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال شده است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: به دستور وزیر بهداشت برای مقابله با کمبود ویتامین A و D اعتبارات دادن قطره‌های A و D که به صورت رایگان به کودکان زیر 2 سال داده می‌شد، در حال تامین است تا مثل سابق این مکمل‌ها در اختیار کودکان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا