گوناگون

هفتمین تقاطع غیرهمسطح ارومیه در کمتر از یک سال به بهره برداری رسید

81147074 5665538

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین ویژه ای که به همین مناسبت در محل پروژه برگزار شد، بهره برداری از فاز روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید ذاکر – شهید باهنر ارومیه با حضور مادر شهید ذاکر، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهدای استان، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

این طرح عمران شهری با صرف اعتباری معادل 190 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ابراهیم صفری معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه در این آیین، با ارائه گزارشی از روند احداث فاز روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید ذاکر – شهید باهنر این شهر اظهار کرد: این تقاطع به صورت سه سطحه طراحی شده است که در حال حاضر تنها روگذر آن برای کاهش ترافیک، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک نیز فاز زیرگذر آن را به بهره برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: با احداث فاز روگذر طبق مطالعات انجام شده، 43 درصد ترافیک این منطقه حذف می شود و 30 درصد نیز با احداث زیرگذر به سطح پایین انتقال یافته و 27 درصد باقیمانده نیز در سطح میانی رفع می شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: طبق این مطالعات، با احداث این روگذر، 15 درصد در زمان سفر درون شهری کاهش می یابد و 18 درصد نیز سرعت سفر بیشتر می شود.

صفری ادامه داد: همچنین با احداث این رو گذر شاهد کاهش چهار درصدی آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین خواهیم بود.

وی طول روگذر این طرح را 560 متر و عرض آن را 26 متر اعلام کرد و گفت: این بنا علاوه بر مقاومت در برابر تردد خودروها، در مقابل زلزله نیز مقاوم است و برای سالهای متمادی طراحی شده است.

این پروژه در 24 مهرماه سال 92 کلنگ زنی شد و پس از گذشت کمتر از هفت ماه به بهره برداری رسید.

پیش از این نیز تقاطع های غیرهمسطح مدرس، مادر، میثم، امامت، امام علی(ع) و مجموعه پل های شهید بهشتی ارومیه به بهره برداری رسیده بود.

نخستین پل از این تعداد که پل مدرس نام داشت، نیمه اردیبهشت سال گذشته به بهره برداری رسید و در حال حاضر کمتر از یک سال از زمان افتتاح اولین پروژه پلهای ارومیه گذشته است.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا