گوناگون

هلال احمر گلستان در اولين كنگره بين المللي ربات هاي نجاتگر شرکت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبي اكبري صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان، افزود: اين كنگره با همكاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و ربوكاپ ايران برپا مي شود.

به گفته وي، ربات زیردریایی “کاسپین”،”بهپاد” و “آسما” از جمله ربات هاي نجاتگر جمعيت هلال احمر استان است كه خوشبختانه در عمليات هاي مانوري به خوبي عمل كرده است.

وي ساخت ربات نجاتگر را يك نياز در هنگام وقوع حوادث طبيعي دانست و اذعان كرد: مخاطرات طبیعی یکی از تهدیدات جدی در کشور است به طوری که به دلیل شرایط جغرافیایی، بستر وقوع انواع حوادث طبیعی و در راس آن سیل و زلزله وجود دارد.

در ادامه اين نشست، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، بر مشخص شدن نقشه راه در کنگره‌ها و همایش‌های علمی تاکید کرد و گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی پژوهش در کشور ما با کشورهای توسعه یافته این است که ما نقشه راه را نمی‌دانیم.

رضا صابري با طرح این پرسش که چه تعداد از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: برگزاری کنگره بدون هدف‌گذاری در بخش صنعت، تبلیغاتی بیش نیست و هدر دادن پول بیت‌المال محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در خاتمه يادآور شد: بر این اساس نقشه راه کنگره ربات‌های نجاتگر ابتدا باید مشخص شود كه برای این کار نیاز به یک تیم متخصص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا