گوناگون

هليلهودزيچ: شگفتي‌ساز شديم

وحيد هليلهودزيچ دليلي نمي‌بيند که تيمش نتواند آلمان را در مرحله يک‌هشتم نهايي جام‌جهاني شکست بدهد.

شاگردان هليلهودزيچ در اولين بازي خود در مرحله گروهي با نتيجه 2 بر يک مغلوب بلژيک شدند اما پس از پيروزي 4 بر 2 مقابل کره‌جنوبي و تساوي يک بر يک مقابل روسيه براي اولين بار در تاريخ اين کشور به مرحله يک‌هشتم نهايي اين مسابقات صعود کردند.

الجزاير که در سه دوره آخر حضورش در مسابقات جام‌جهاني به کارش در مرحله گروهي پايان داده بود، توانست پس از بلژيک به عنوان تيم دوم گروه راهي مرحله يک‌هشتم نهايي شود و بايد در اين مرحله مقابل آلمان به ميدان برود. الجزاير در اولين مسابقه‌اش در تاريخ رقابت‌هاي جام‌جهاني با نتيجه دو بر يک مقابل آلمان غربي به پيروزي رسيد و هليلهودزيچ معتقد است که تيمش مي‌تواند تاريخ را تکرار کند.

وي اظهار داشت: در مرحله گروهي مقابل بلژيک و روسيه در تيم عدم تعادل وجود داشت اما در جام‌جهاني هرگز نمي‌دانيد چه اتفاقي ممکن است رخ بدهد. تيم‌هايي هستند که حذف شده‌اند، به خاطر اينکه قبل از شروع مسابقه فکر مي‌کردند برنده‌اند.

سرمربي الجزاير ادامه داد: وقتي مي‌بينيد که ايتاليا، انگليس، پرتغال و اسپانيا حذف شده‌اند، حضور در مرحله يک‌هشتم نهايي اتفاقي استثنايي است. اکنون آلمان اين حق را دارد که شکست بخورد. يک‌بار ديگر هم گفتم اگر در سال 1982 تيم الجزاير توانست تيم بزرگ آلمان را شکست دهد؛ چرا ما نتوانيم؟

وي خاطرنشان کرد: اگر شکست بخوريم، به آلماني‌هاي تبريک مي‌گوييم زيرا آنها تيم بهتر ميدان بوده‌اند و اگر پيروز شويم همه کمي بيشتر قدر تيم ملي الجزاير را خواهند دانست. از نظر مردم الجزاير ما انتظارات آنها را در جام‌جهاني برآورده کرده‌ايم.

هليلهودزيچ اضافه کرد: اين اولين بار است که الجزاير از مرحله گروهي رقابت‌هاي جام‌جهاني صعود کرده است اما من خوشحالم که خودمان را در ورزش نشان داديم. ما يکي از کوچک‌ترين تيم‌ها هستيم اما در گروه خود بهترين تيم در خط حمله بوديم و من به اين موضوع افتخار مي‌کنم.

وي گفت: وقتي برنده مي‌شويد بايد تا پايان از آن لذت ببريد اما نبايد اشتباه کنيد. همه ما خوشحاليم که به هدف‌مان رسيديم و آن هم راهيابي به مرحله يک‌هشتم نهايي بود. همه ما به اين موضوع افتخار مي‌کنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال الجزاير افزود: در گروهمان به عنوان ضعيف‌ترين تيم به ما نگاه مي‌شد و ما توانستيم شگفتي خلق کنيم. اکنون به فرصت‌هايمان اعتماد داريم و مي‌دانيم که اگر در بهترين شرايطمان باشيم، مي‌توانيم موفق شويم. بايد براي مبارزه روز دوشنبه آماده باشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا