گوناگون

همایش اسب تعزیه در تفرش برگزار شد

همایش اسب تعزیه به همت هیئت سوارکاری شهرستان در تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی مرکزی، همایش اسب تعزیه در آستانه‌ی فرارسیدن ماه محرم‌الحرام با حضور فرماندار، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای و رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی در میان استقبال مردم تفرش برگزار شد.

«سیدبهرام نجفی‌زاده» در حاشیه این همایش که در مجموعه باغ مجنون شهرستان تفرش برگزار شد، به ایسنا گفت: با توجه به قدمت شهرستان تفرش و سابقه چندین ساله‌ی آن در امر برگزاری مراسم تعزیه و پرورش و تربیت اسب‌های تعزیه در این شهرستان، این همایش برای نخستین بار در تفرش برگزار شد.

وی افزود: مردم تفرش سابقه‌ی بسیاری در امر برگزاری تعزیه دارند و همین امر بر رونق این همایش و استقبال مردم از آن افزوده است.

نجفی‌زاده خاطرنشان کرد: در این همایش مقرر شد حمایت‌های لازم برای توسعه ورزش سوارکاری و رونق پرورش و تربیت اسب‌های اصیل در این شهرستان توسط مسئولان ذی‌ربط انجام شود.

وی به رتبه‌های هیئت سوارکاری و باشگاه‌های پرورش اسب و آموزش سوارکاری تفرش در مسابقات مختلف از جمله نائب قهرمانی مسابقات زیبایی اسب کشور اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حمایت استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و فرمانداران و مسئولان ذی‌ربط شهرستانی حرکت مؤثری در زمینه رشد و توسعه ورزش سوارکاری در استان آغاز شود و فرهنگ سوارکاری روز به روز گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، در این همایش بالغ بر 50 اسب تعزیه به نمایش گذاشته شده و بخشی از مراسم تعزیه با حضور پیشکسوتان این هنر به اجرا درآمد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا