گوناگون

همایش راه ماندگار در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه با حضور علما، مدرسین، طلاب و روحانیون استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همایش راه ماندگار گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و علامه شهید محمد سعید رمضان البوطی در سنندج برگزار شد.

این همایش در راستای ترویج افکار و اندیشه های این دو بزرگوار و با حضور جمعی از مسئولان و علمای اهل سنت و تشیع در استان کردستان برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج در اين همايش به اهميت علم دانش در جامعه اشاره كرد و گفت: علم یکی از رحمت های الهی است و خداوند خود به قلم قسم خورده است.

ماموستا محمد امین راستی افزود: علمی می تواند جلوه ای از رحمت الهی باشد که بصیرت آفرین و تقوا آفرین بوده و جوابگوی نیازهای روز بشر باشد.

وی با اشاره به اینکه در وجود انسان دو گرایش مثبت و منفی یا دو نیروی رحمانی و شیطانی وجود دارد، بیان کرد: در صورتی که علم انسان با اسلام ناب محمدی و شریعت اسلام منطبق باشد می تواند در درون خود دنیایی را بوجود آورده و تحولات مثبتی را ایجاد کند.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: شهید البوطی تنها بدلیل اینکه گوینده کلمه لااله الا الله و محمد رسول الله بود و ایمان و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی داشت به دست تکفیری ها به شهادت رسید.

ماموستا راستی ادامه داد: سکوت در مقابل این جریان های افراطی و تکفیری ها به هیچ عنوان جایز نیست  و سکوت در مقابل این فرقه ها منجر به نابودی علما و روحانیون برجسته می شود.

وی گفت: روحانیون باید در حوزه بصیرت افزایی پیشگام باشند و بتوانند در ترویج اسلام به ویژه در بین آحاد جامعه نقش بسزایی برداشته باشند.

همايش راه مطهر به همت مركز بزرگ اسلامي غرب كشور و با حضور جمعي از مديران و مسئولان، علما و روحانيون و همچنين اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا