گوناگون

همایش سراسری مسئولان دارالقرآن کشور در قم آغاز شد/ رونمایی از کتاب 3 جلدی مدیریت در موسسات قرآنی مردمی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه این همایش شامگاه جمعه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و معاونان وی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تلاش برای ساماندهی 6 هزار تشکل قرآنی مردمی، آموزش سالانه 400 هزار نفر، صیانت از متن قرآن کریم و تلاش برای صدور بیش از 8 هزار مجوز نشر قرآن کریم و… را از اقدامات شایسته سازمان دارالقرآن الکریم ذکر کرد که باید از اين تلاش‌ها تشكر و تقدير فراوان داشت.

وي گفت: حيات جامعه بشري و دنياي اسلام به حضور قرآن در متن زندگي آنان است و اگر قرآن كريم در زندگي فردي و اجتماعي و خانوادگي ما حضور يافت و سبك زندگي و مديريت ما و شالوده نظام سياسي ما از آموزه‌هاي اين كتاب الهي بهره مند شد قطعا به تمام نعمت‌ها و بالاترين نعمت دست خواهيم يافت.

مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: اكنون بعد از گذشت نزديك به سه دهه از فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، اين مجموعه قرآني به يك شجره طيبه تبديل شده كه در مراكز استان‌ها و حتي شهرهاي كوچك و روستاها تشكيلات قرآني وجود دارد.

یوسف افراش معاون ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم دیگر سخنران این همایش بود که با تشريح اهداف برگزاري اين نشست اظهار كرد: كارهاي فرهنگي وقتي تاثير بيشتري دارد كه هماهنگي‌ها به صورت چهره به چهره باشد، بنابراین این همایش برای هماهنگی بیشتر به منظور اجرای طرح های قرآنی در سال 93 و آسیب شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف طرح‌های سال گذشته برگزار شده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی‌پور مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی به نمایندگی از سایر مسئولان و کارشناسان دارالقرآن الکریم سراسر کشور به بیان مشکلات پیش روی فعالان قرآنی پرداخت و از نمایندگان ارزشی مجلس خواست قوانین لازم برای تسهیل در اجرای برنامه‌های قرآنی را تدوین و مصوب کنند.

وی توزیع بودجه‌های قرآنی را ناعادلانه خواند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در نحوه هزینه کرد بودجه های قرآنی نظارت بیشتری داشته باشند.

IMG09210941

رونمایی از کتاب سه جلدی

در این مراسم از کتاب سه جلدی مدیریت در موسسات قرآنی مردمی با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام اسکندری و قره شیخ لو رونمایی شد.

این اثر توسط معاونت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم منتشر شده است.

همچنین در این مراسم از تعدادی مسئولان و کارشناسان فعال دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور با اهدای لوح سپاس و جوایزی قدردانی شد.

در این همایش سه روزه طرح‌ها و برنامه‌های کلان سازمان دارالقرآن الکریم در محورهای آموزشی، تبلیغی – ترویجی و حمایتی – نظارتی با رویکرد فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین و توجیه می‌شود.

مسئولان و کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور همچنین بعدازظهر یکشنبه با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیدار می‌کنند.

این همایش روز یکشنبه 7 اردیبهشت ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) به کار خود پایان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا