گوناگون

همایش لرستانی‎های خارج از کشور سال آینده برگزار می‌شود

رئیس اتاق خرم‎آباد گفت: دبیرخانه همایش لرستانی‎های خارج ازکشور باید سریعاً تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حسین سلاحورزی در جلسه هم‎اندیشی شورای لرستانی‎های خارج از کشور تاکید کرد: 4600 لرستانی خارج از کشور شناسایی شده‎اند که اکثرا افرادی مطرح هستند که در زمینه علمی و اقتصادی فعالیت دارند.

وی با اشاره به همایش لرستانی‎های خارج از کشور که در سال آینده برگزار می‎شود، اضافه کرد: باتوجه به گستردگی کار باید سریعاً دبیرخانه این همایش تشکیل شود و دراین راستا پرتالی ویژه آن راه‎اندازی کرد.

سلاحورزی ادامه داد: اطلاعات سرمایه‎گذارها را نیز در قالب این پرتال تعریف کنیم.

رئیس اتاق خرم‎آباد افزود: اولین اقدامی که در راستای همایش باید صورت گیرد که پایه و اساس کار باشد همین پرتال است.

همایش لرستانی‎های خارج از کشور در اردیبهشت سال آینده

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری همایش لرستانی‎های خارج از کشور در اردیبهشت سال آینده در استان گفت: در دولت یازدهم بحث سرمایه‎گذاری بخش خصوصی به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند اضافه کرد: اگر بخواهیم بر مشکلات فعلی جامعه فائق آییم باید به بخش خصوصی تکیه کنیم. متأسفانه در استان این ظرفیت وجود ندارد که باید تمام سعی خود را جهت جذب این بخش به کار بندیم تا فرهنگ سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در استان باید نهادینه شود.

بازوند ادامه داد: تاکنون 4600 لرستانی خارج از کشور شناسایی شده‎اند که 700 نفر از آنها در زمینه‎های علمی، پزشکی و اقتصادی فعال‌اند و از این تعداد حدود 300 – 200 نفر در حوزه تجارت فعالیت می‌کنند.

استاندار افزود: با بعضی از آنها تماس برقرار کردیم و اکثراً تمایل به سرمایه‎گذاری در استان را اعلام کرده‎اند.

وی اظهار کرد: در این راستا برای جذب این افراد باید شورای لرستانی‎های خارج از کشور تشکیل شود که اعضای آن دستگاه‎های اجرایی چون صداوسیما، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت استان، ارشاد اسلامی، دانشگاه‎ها و… است.

بازوند گفت: هم‌چنین کمیته‎های تخصصی برای پیشبرد بهتر روند کار تشکیل می‎شود که شامل کمیته علمی و آموزشی، حقوقی و کنسولی، فرهنگی و رسانه‎ای و اقتصادی است.

استاندار با اشاره به پتانسیل لرستانی‎های خارج از کشور، گفت: می‎توان از این ظرفیت برای خواهرخواندگی شهرهای استان با شهرهای خارج از کشور استفاده کرد و یا از سرمایه‎های آنها جهت تأسیس بانک در استان بهره برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا