گوناگون

تهیه نرم‌افزار جامع صنایع قزوین برای نخستین بار در کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: نرم افزار بانک اطلاعاتی استان برای نخستین بار در کشور با ثبت 500 صنعت فعال در قزوین تهیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قزوین، علیپور در جلسه شورای آموزشی، پژوهشی، فناوری و اتاق فکر اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان قزوین با اشاره به اینکه پرداختن به مساله اکوتوریسم می‌تواند برای استان رهاورد زیادی داشته باشد، اظهار کرد: این اداره کل موفق به تهیه بانک اطلاعاتی صنایع استان قزوین شده است. اطلاعات تمام صنایع در قالب نرم‌افزار در آن جمع‌آوری شده است. از این پس مدیران در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند به اطلاعات صنایع نظیر نوع سوخت مصرفی، نوع استقرار و تعداد اخطارهای دریافتی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات مربوط به 500 صنعت فعال در سطح استان در این نرم‌افزار به ثبت رسیده است، ادامه داد: استان قزوین نخستین استان کشور محسوب می‌شود که موفق به ثبت این نرم‌افزار شده است.

علیپور افزود: بحث اکوتوریسم نیازمند یک بررسی دقیق و سرمایه‌گذاری مطلوب است که در صورت پرداختن به آن، به طور حتم جوامع محلی و روستایی نیز همراه و همگام با مسئولان حرکت می‌کنند چراکه یکی از مزایای توسعه اکوتوریسم، افزایش اشتغال در جوامع محلی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر برای جذب گردشگر در مرحله معرفی استان و جاذبه‌های طبیعی توریستی هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین در حال حاضر از لحاظ وسعت مناطق حفاظت شده در وضعیت مطلوبی نیست، تصریح کرد: باشگل تنها منطقه حفاظت شده استان است که با در نظر گرفتن ظرفیت‌ مطلوب طارم سفلی و الموت درصدد اضافه کردن این مناطق به مناطق حفاظت شده استان هستیم. تحقق این روند، گامی بزرگ در جهت حفظ گونه‌های زیستی این منطقه است.

علیپور، پاکسازی دریاچه اوان، اجرای طرح مسیر سبز- ساحل پاک با همکاری 6 استان کشور، توجه ویژه به جاذبه‌های طبیعی گردشگری، خرید تجهیزات اطفای حریق، انجام سرشماری حیات وحش استان و همچنین پیگیری موضوع اکولوژی صنعتی با رویکرد مدیریت پسماند را از جمله عملکردهای شاخص این اداره کل برشمرد.

وی درباره طرح مسیر سبز- ساحل پاک افزود: پیشنهاد اولیه ایجاد مسیر سبز از سوی استان قزوین مطرح شد که منجر به امضاء تفاهم‌نامه‌ای میان استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران و گلستان شد. مرحله نخست این طرح که با محوریت فرهنگ‌سازی و آموزش بود، در طول تعطیلات و همزمان با سفرهای مردم انجام شد.

علیپور تصریح کرد: در مرحله بعدی اجرای این طرح، ایستگاه‌هایی در مسیرهای مشخص ساخته می‌شود که هر یک از این ایستگاه‌ها به سیستم تفکیک زباله مجهز هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا