گوناگون

همایش محله سالم با مشارکت داوطلبان سلامت در قزوین برگزار شد

81215989 5786531

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مدیر مرکز مدیریت شبکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در این مراسم گفت: داوطلبان سلامت ایثارگرانی هستند که بدون هیچ چشم داشتی در برنامه های سلامت مشارکت می کنند و در تمام ارکان حوزه سلامت تاثیرگذار هستند.

ˈهاشم علیخانیˈ افزود: داوطلبان سلامت حلقه ارتباطی مسوولین و مردم هستند که آموزش های بهداشتی را به مردم منتقل و با برگزاری کلاس های آموزشی، ارتقای سطح سلامت مردم را دنبال می کنند.

وی اظهار داشت: آموزش های بهداشتی داوطلبان سلامت اگر درست هدایت شود، سبب ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه می شود که به همین منظور در سال گذشته در قزوین چهار هزار و 683 جلسه آموزشی ویژه مردم، توسط داوطلبان سلامت برگزار شد.

علیخانی ادامه داد: در سال جاری برنامه های داوطلبین سلامت با شعار ˈیک عمر سلامتی با خود مراقبتیˈ، دانش افزایی در این حوزه را از خانواده خود آغاز و سپس در جامعه رواج می دهند.

وی تاثیر سطح رفاه را در سلامت جامعه مهم ارزیابی و اظهارکرد: سلامت کامل روحی و روانی، جسمی و اجتماعی تا عواملی مانند شیوه زندگی، محیط زیست، مسائل اقتصادی، اجتماعی و عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت هستند.

مدیر مرکز مدیریت شبکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین با اشاره به علل مرگ و میر دراستان ادامه داد: بیماری های قلبی عروقی، سرطان و سوانح و حوادث سه عامل اصلی مرگ و میر در استان قزوین هستند که با توجه به اطلاع رسانی و ارتقای سطح دانش سلامت شهروندان، میزان بیماریهای قلبی و عروقی کاهش یافته است.

علیجانی یادآور شد: در حال حاضر شاهد شیوع سرطان در استان هستیم که با اطلاع رسانی صحیح شیوه و سبک زندگی و تغذیه سالم می توانیم آن را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: داوطلبان سلامت در زمینه های علمی، پژوهشی، ملی، آموزشی مشارکت فعالی دارند که به همین منظور خانه مشارکت سلامت در استان قزوین تاسیس و به صورت NGO مسایل سلامت استان را پیگیری می کند.

این مسوول به طرح مشارکت مردمی و تاثیر مثبت رابطین در ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و با بیان اهداف تشکیل رابطین و انتظارات از جایگاه آنها، ضرورت برگزاری این حرکتها را در مهار بحرانهای غیر قابل پیش بینی جامعه مهم دانست.

دو هزار و 600 داوطلب سلامت در استان قزوین فعالیت می کنند که از این تعداد 800 داوطلب در شهرستان قزوین فعالیت دارند.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا