گوناگون

همدان مدرسه هوشمند ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، گفت: هیچ مدرسه‌ای در همدان هوشمندسازی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه همدان، “عبدالرضا فولادوند” در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هوشمندسازی تعریف مشخصی داشته و مدارس استان همدان طی سال‌های گذشته به صورت ناقص هوشمند شده‌اند، بنابراین هوشمندسازی تنها تجهیز شدن برخی کلاس‌ها به ویدئو پرژکتور و رایانه نیست.

وی افزود: در ابتدا باید فرهنگ‌سازی مدارس هوشمند برای دانش‌آموزان، اولیاء دانش‌آموزان و مربیان نهادینه شود که در حال حاضر نبود فرهنگ هوشمندسازی مانعی برای هوشمندسازی مدارس شده است.

فولادوند، به بیمه طلایی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با توجه به اتمام قرارداد با بیمه ایران، بیمه آتیه‌سازان جایگزین شده که تنها خدمات دندانپزشکی از بیمه حذف شده است.

وی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دارای ریشه 30 ساله خواند و گفت: در هر دوره مسوولان کشوری برای تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند اما نباید در اجرای این سند شتاب‌زدگی انجام می‌گرفت.

فولادوند ادامه داد: اجرایی کردن طرح 6-3-3 در آموزش و پرورش با شتابزدگی انجام گرفت، در حالیکه این طرح باید به صورت آزمایشی در چندین استان انجام می‌شد و نواقص آن برطرف می‌شد و سپس در کل کشور اجرایی می‌شد در حالیکه این اتفاق نیفتاد و با کمبود نیرو در برخی بخش‌ها و با نیروی مازاد در قسمت‌های دیگر مواجه شدیم.

وی ادامه داد: طرح‌های سند تحول بنیادین باید به دور از شتاب‌زدگی و کارشناسانه اجرا شود.

فولادوند یادآور شد: مجتمع‌های آموزشی شهری از دیگر اشتباهاتی بود که انجام گرفت و تا پایان شهریورماه جاری این مجتمع‌ها منحل می‌شوند و فقط مجتمع‌های روستایی فعال باقی خواهند ماند.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 53 میلیارد تومان بدهکاری از دولت گذشته بر دست آموزش و پرورش همدان باقی مانده، اما با این تفاسیر استان همدان در پرداخت مطالبات فرهنگیان رتبه اول را در غرب کشور دارد.

فولادوند به شهریه‌های مدارس عادی و خاص اشاره کرد و گفت: مدارس دولتی به دو بخش خاص و عادی تقسیم می‌شوند که مدارس دولتی خاص شامل مدارس نمونه دولتی و هیأت امنایی هستند که شهریه‌ای مصوب داشته و مجاز به دریافت شهریه هستند، اما مدارس عادی دولتی اجازه دریافت شهریه نداشته و والدین به صورت اختیاری می‌توانند به مدرسه کمک کنند.

وی گفت: اولیاء دانش‌آموزان در صورت مواجه شدن با دریافت شهریه غیر قانونی باید موضوع را هرچه سریعتر به آموزش و پرورش گزارش دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان، از عدم نظرخواهی برای تغییر مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر کل نوسازی مدارس گلایه کرد و گفت: این دو دستگاه بازوان آموزش و پرورش بوده و هر گونه تغییر بر روی آموزش و پرورش تأثیرگذار است.

وی به کمبود فضای آموزشی با احداث مساکن مهر اشاره کرد و گفت: در هنگام ساخت مسکن های مهر به فضای آموزشی هیچ توجهی نشد، اما بعد از ساخت با مشکل نبود فضای آموزشی برای این افراد مواجه شدیم، چرا که زمینی در این راستا در نظر گرفته نشد.

فولادوند به طرح‌های استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بخشی از نیروهای مورد نیاز برای استخدام در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد و برنامه‌ای در دستور کار مجلس است که فرزندان فرهنگی امتیاز وِیژه برای استخدام در آموزش و پرورش داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: استان همدان بعد از استان یزد، رتبه دوم را در کنکور سراسری به خود اختصاص داد، اما در سال‌های گذشته این رتبه روند نزولی طی کرد.

فولادوند خاطرنشان کرد: در دولت گذشته عملیات اجرایی و تعداد پروژه‌ها بسیار بالا بود که در حال حاضر تمامی پروژه‌های کلنگ‌زنی شده نیمه کاره باقی مانده و به همین دلیل اولویت تکمیل پروژه‌های ناتمام است. در حالیکه اگر تعداد پروژه‌ها کمتر بود، اما تمامی آنها به بهره‌برداری می‌رسید خروجی بهتری به همراه داشت.

وی از کمبود 400 کلاس درس در استان همدان خبر داد و گفت: در هفته دولت هفت پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که با این افتتاح، بخشی از کاستی‌ها جبران می‌شود، اما عمده مشکلات ما در مناطق پرتراکم جمعیت است که با کمبود تعداد کلاس مواجه هستیم.

فولادوند خاطرنشان کرد: در مجلس، نمایندگان در بخش تخصیص بودجه آموزشی حضور داشتند و می‌توانستند اعتبارات خوبی برای همدان دریافت کنند که این اتفاق نیفتاد و از 20 میلیارد تومان اعتبار تنها 730 میلیون تومان اعتبار به همدان اختصاص یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به پنج اولویت آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت‌های مردمی، عملیاتی کردن بودجه، تمرکززدایی و تقویت مدیریت در آموزشگاه‌ها از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

فولادوند به استخدامی‌های غیر قانونی در دولت قبل اشاره کرد و گفت: استخدام و نان آوردن بر سر سفره افتخار است اما تبعیض قائل شدن در حق دیگران و ضایع شدن حق دیگران درست نیست، چرا که در گذشته عده‌ای بدون ضوابط و مدرک مورد نیاز و آموزش استخدام شدند و در این میان برخی از نیروی خدماتی به عنوان آموزگار تبدیل وضعیت شده و در کلاس‌های درس حاضر شدند که البته مجوز فعالیت آنها به مدت دو سال است اما در مجموع حق افرادی که پشت در استخدام ماندند ضایع شد و این موضوع از طریق سازمان بازرسی کشور در حال پیگیری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا