گوناگون

همدان 360 شهیده زن تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد زمردیان پیش از ظهر دوشنبه در آیین رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: ملت ایران به ویژه زنان و روحانیت نقشی بی بدیل در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند که باید به این نکته توجه کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه امروزه روحیه ایثار و شهادت ثمره وجودی مدیران شده است، افزود: همچنین در طول هشت سال دفاع مقدس روحانیت و بانوان نقش بی بدیلی را ایفا کردند که همواره آن ایثارگری ها در سخنان بزرگان تداعی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه بانوان در طول جنگ تحمیلی ممارست و مردان بزرگی را به جامعه معرفی کردند، اضافه کرد: استان همدان در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 360 شهیده زن و 123 شهید روحانی هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اذعان داشت: روحیه مقاومت و استکبارستیزی رزمندگان باعث خلق موفقیت‌های بزرگ برای ایران اسلامی شد.

زمردیان با اشاره به اینکه در این مراسم از دو کتاب سفیران نور و وارثان شاهد و شمع رونمایی می شود، گفت: کتاب “وارثان شاهد و شمع” در مورد نقش زنان در دفاع مقدس است و این کتاب در 303 صفحه و در قطع وزیری در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.

زمردیان ابراز داشت: همچنین کتاب” وارثان شاهد و شمع” در سه بخش شامل نگاه کلی به زن در فرهنگ اسلامی، روایت حضور زنان در دفاع مقدس و بررسی نقش زنان در زمینه پشتیبانی، درمانی، ورزشی و فرهنگی جنگ تحمیلی به چاپ رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اذعان داشت: کتاب “سفیران نور” نیز با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس در 300 صفحه در قطع وزیری و یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.

وی درباره کتاب “سفیران نور” اظهار داشت: این کتاب در چهار فصل شامل نقش روحانیت در دفاع مقدس، وصیت نامه و خاطرات روحانیان در دفاع مقدس، بیان خاطرات شهدای طلبه و نگاه ائمه جماعات به نقش روحانیت در دفاع مقدس چاپ شده است.

زمردیان با تأکید بر حمایت از ناشران استانی افزود: باید از ناشران استانی حمایت کنیم تا بتوانند کار خود را ارتقا دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان داشت: ناشران استانی باید تلاش کنند تا کیفیت کار خود را همسطح کار‌های کشوری قرار دهند.

در این مراسم با حضور استاندار همدان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از دو کتاب “وارثان شاهد و شمع”  و “سفیران نور” رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا