گوناگون

همراهی سازمان‌های دولتی و مردم نهاد برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کردستان

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان از سازمان‌های دولتی و مردم نهاد خواست برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان، آموزش و پرورش را همراهی و حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«اکبر عظیمی» در جلسه‌ی شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، ریشه‌کنی بی‌سوادی را امری فرابخشی و نیازمند همراهی و حمایت دیگر دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این راه، به تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده از سوی رسانه‌ها نیاز داریم.

وی آماری از شمار باسوادان و بی‌سوادان استان کردستان براساس سرشماری سال 1390 اعلام و اظهار کرد: از مجموع جامعه‌ی هدف 10 تا 49 سال استان کردستان که یک میلیون و 17 هزار و 885 نفر هستند اکنون 899 هزار و 629 نفر معادل 89 درصد باسواد و 111 هزار و 917 نفر معادل 11 درصد، بی‌سواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان رقم باسوادی در استان کردستان در اول انقلاب را 30 درصد دانست و گفت: پس از انقلاب فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای باسواد کردن مردم استان شده و برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی، به تلاش همگانی نیاز داریم.

عظیمی همکاری و همراهی سازمان‌های مردم نهاد برای باسواد کردن افراد بی‌سواد در استان را خواستار شد و گفت: امسال باسواد کردن 23 هزار بی‌سواد در استان را هدف‌گذاری کردیم و برای نیل به آن نیازمند همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها هستیم.

وی گفت: همکاری در انسداد مبادی بی‌سوادی، آموزش گروه سنی 10 تا 20 سال و آموزش اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان از اولویت‌های کاری سوادآموزی استان است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان، استفاده از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی در برنامه‌های سوادآموزی، احیاء جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و تدوین برنامه‌ی شتاب‌بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی را از دیگر برنامه‌های این حوزه در سال‌جاری برشمرد.

عظیمی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در پیگیری برنامه‌های سوادآموزی، از ادارات و دستگاه‌ها خواست این معاونت را در شناسایی بی‌سوادانی که از خدمات دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و تشویق آنها برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی هم‌چنین انجام تبلیغات محیطی در راستای جذب بی‌سوادان به طور عام و همکاری در تولید محتوا با توجه به نیازها و شرایط استان مساعدت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا