گوناگون

همه باید از صنعت و کالای ایرانی حمایت کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دیانی شامگاه چهارشنبه در جشنواره بزرگ خرید لوازم خانگی و تولید ملی در سخنانی اظهار کرد: در شرایطی که در اطراف کشور بسیاری ازمردم در آتش جنگ به سر می‌برند در کشور ما امنیت بر قرار است.

وی گفت: ما در کشوری به سر می‌بریم که در برنامه‌های سیاسی، فکری و مکتبی پیشتاز است و توانسته‌ایم با این جریان سیاسی و فکری در دنیا به عنوان یک کشور شیعی، استقلال را به وجود آوریم.

مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب، ضمن بیان امنیت و استقلال کشور، توضیح داد: باید بدانید تنها جریانی که دشمنان امروز از طریق آن بر ما فشار وارد می‌کنند جریان اقتصادی است.

وی تصریح کرد: دشمن شرایطی را به وجود می‌آورد که در اقتصاد در بسیاری از مسائل که نباید، به آن وابسته شویم که در این صورت عرصه‌های دیگر هم به چالش کشیده می‌شود و این ضعف ما است.

دیانی توضیح داد: اگر می‌خواهیم این امنیت و استقلال قابل ارائه و توسعه برای عالم اسلام و شیعه باشد باید این نقطه ضعف را بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تیم مذاکره کننده ایران مهم‌ترین دغدغه‌اش در عرصه اقتصادی است، افزود: ما نباید در تهیه علوفه دام‌هایمان به کشور‌های دیگر وابسته باشیم و نباید بسیاری از کالاهایی را که می‌توان به وسیله آن اشتغال ایجاد کرد و در عرصه‌های مختلف قدرتی برای کشور بود را صادر کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب با اشاره به اینکه ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: تنها راهی که دشمن می‌تواند در خیلی مسائل بر ما فشار آورد همین مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه، افرادی که اعتقاد دارند، می‌توانیم این استقلال و عزت را حفظ کنیم باید در عرصه اقتصادی کار و تلاش کنند، ادامه داد: در کشور چین که نه آزادی مطبوعاتی نه حزبی، سیاستی و نه انتخاباتی است با 1میلیارد و500 میلیون جمعیت، سالی 8 تا 10 درصد رشد اقتصادی دارد و اکنون یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگرفتن در دنیا همین زبان چینی است که آن‌ها توانسته‌اند به این وسیله فرهنگ خودشان را هم توسعه دهند.

کاهش مصرف ارز و افزایش درآمد ارزی اسلحه‌ای در دستان مذاکره کنندگان ایران

دیانی گفت: اسلحه‌ای که امروز می‌تواند در اختیار مذاکره کنندگان کشور و نظام قرار گیرد و به وسیله آن بتوانند جلوی دشمن را بگیرند این است که مصرف ارز را کم و درآمد ارزی کشور را از راه‌هایی غیر از درآمد نفتی افزایش دهند.
وی با شاره به اینکه باید در کار‌ها تدبیر داشت، عنوان کرد: بانکه‌ها و مؤسسات اعتباری نباید به منابع خود با نگاه سود جویانه بنگرند.

این کار آفرین نمونه به خرید اقساطی لوازم خانگی پرداخت و عنوان کرد: تدبیری که گروه صنعتی انتخاب و بانک مهر اقتصاد در دادن تسهیلات برای خرید لوازم منزل اندیشیده‌اند، شرایطی را فراهم می‌کند تا قشر متوسط و کم درآمد جامعه بتواند از کالاهای به روز لوازم خانگی استفاده کند و دیگر اینکه حمایتی است به صنعت و کالای ایرانی.

وی اظهار کرد: نباید کار را به جایی برسانیم که مقام معظم رهبری به آن ورود کنند و این موضوع که ایشان به بانک‌ها گفتند نباید بنگاه داری کنید یک فاجعه بوده است.

مدیر عامل گروه انتخاب با بیان اینکه یک روز مشکل اساسی در کشوراشتغال طبقه کارگری بود، افزود: مشکل امروز کشوراشتغال جوانان است.

توسعه صنعتی با جایگزین کردن واردات اتفاق می‌افتد

وی با اشاره به اینکه باید قدرت‌های صنعتی را به وجود آوریم، گفت: کشوری که وابسته به درآمد نفتی است نمی‌تواند توسعه علمی پایدار داشته باشد و همچنین کشوری که وابسته به نفت است نمی‌تواند استقلال خود را حفظ کند که در این صورت باید توسعه صنعتی انجام بدهیم و توسعه صنعتی با جایگزین کردن واردات اتفاق می‌افتد.

دیانی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا توسعه جهانیشان به وسیله کالاهای با کیفیت است، افزود: تولید کنندگان ما نیز باید کالاهایی با کیفیت و در خور و شأن مردم کشور تولید کنند.

وی در پایان عنوان کرد: گروه انتخاب با بیش از هزار نفر اشتغالی که در تولید لوازم خانگی ایجاد کرده کالاهایی با کیفیت را تولید می‌کند که با نمونه خارجی خود رقابت می‌کند.

طرح خرید اقساطی لوازم خانگی کمکی به جوانان است

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: طرح طلایی خرید محصولات خانگی اسنوا یک طرح مشترک بین گروه صنعنی انتخاب و بانک مهر اقتصاد است.

امین منانی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی موجود محصولات خانگی اسنوا با تنوع بالا و قیمت مناسب می‌تواند سبد خانواده‌ها را تأمین نماید.

ارائه تسهیلات تا سقف100 میلیون ریال

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب با اشاره به اینکه عموم مردم و همه اقشار می‌توانند از این طرح استفاده کنند، افزود: در طرح خرید اقساطی لوازم خانگی تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون ریال جهت خرید لوازم خانگی اسنوا توسط بانک مهر اقتصاد به فرد متقاضی پرداخت خواهد گردید.

وی با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات در قالب اقساط 25 ماهه می‌باشد، گفت: قیمت محصولات بر اساس لیست قیمت مصرف کننده بوده و سبد خرید شامل کلیه محصولات اسنوا می‌باشد، همچنین متقاضی می‌تواند یک یا چند عدد از محصولات اسنوا را انتخاب نماید مشروط بر اینکه سقف تسهیلات رعایت گردد.

منانی ضمن بیان مدارکی که افراد برای بهره‌مندی از این طرح و گرفتن وام بانکی به آن نیاز دارند، ابراز کرد: در صورتی که پرسنل سازمان‌ها و ادارات بتوانند اقدام به شرکت جمعی در این طرح نمایند شرایط این طرح و حتی گرفتن تسهیلات برایشان آسان‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در سطح کشور جاری است، گفت: ما این طرح را از قم و در دهه ولایت آغاز کردیم چراکه معتقدیم فضای مذهبی و معنویی که در قم حاکم است و اقشار مختلفی که در این استان هستند می‌تواند به اجرا و موفقیت طرح کمک کند.

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب یکی از دغدغه‌های جوانان برای ازدواج را تهیه جهیزیه و امکانات زندگی دانست و افزود: در همین راستا این طرح کمکی است به جوانان کشور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا