گوناگون

همکاری جیمز کامرون با سیرک آفتاب/ «آواتار» جهانگردی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون و سیرک دو سولیل (سیرک آفتاب) با همکاری هم تهیه یک نمایش زنده الهام گرفته از «آواتار» را در نظر گرفته اند.

این برنامه نمایشی که قرار است اولین بار در اواخر سال 2015 روی صحنه برود، در سراسر جهان سفر می کند و این نمایش را اجرا می‌کند. 

این نمایش پیش از اکران فیلم بعدی «آواتار» که قرار است دسامبر 2016 راهی پرده‌های سینما شود، مردم را مشتاق تماشای فیلم دوم «آواتار» خواهد کرد.

کمپانی فوکس قرن بیستم که از تولیدکنندگان فیلم «آواتار» خواهد بود از مشارکت کنندگان در اجرای این نمایش خواهد بود.  

جیمز کامرون پیش از این با سیرک دو سولیل از کانادا همکاری داشت و یکی از تهیه کنندگان مستند سه بعدی «سیرک دو سولیل» در سال 2012 بود.

کامرون که اکنون تهیه سه قسمت «آواتار» را در ادامه قسمت اول آن در دست دارد، در این باره گفت: در طول سال ها استعدادهای ویژه و تخیل غنی ای را در میان بازیگران و هنرمندان خلاقی که پشت سیرک دو سولیل هستند کشف کردم.  می‌دانم که می توانم در یک هدف مشترک مخاطبان را به سطح دیگری از تجربه نمایشی برسانیم.

کامرون پیش از این گفته بود: ساخت دنیای آواتار تجربه ای خارق العاده و بسیار جالب بوده است. در روند نوشتن فیلم های جدید به این موضوع پی بردم که دنیای آواتار، داستان و شخصیت هایش بسیار از آن چه ابتدا فکر می کردم پیچیده تر و غنی تر از آب درآمده اند.

اکنون به نظر می رسد او قصد دارد این دنیای فوق العاده و رنگین را در سطح دیگری نیز در معرض دوستداران هنر قرار دهد.

کامرون که قصد دارد این سه فیلم را در نیوزیلند تهیه کند، می خواهد کاملا مانند پیتر جکسون سازنده «ارباب حلقه ها» عمل کند و کار فیلمبرداری هر سه فیلم را سال آینده شروع کند. در حال حاضر نویسندگان متفاوتی در حال نوشتن هر یک از فیلمنامه‌های قسمت بعدی این مجموعه هستند.

قرار است «آواتار 2» دسامبر سال 2016، فیلم سوم به دنبال آن در سال 2017 و فیلم چهارم هم در سال 2018 اکران شوند.

«آواتار» فیلم علمی-تخیلی سه‌ بعدی که توسط جیمز کامرون نوشته و کارگردانی شد، در دسامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. کامرون اولین بار در سال ۱۹۹۵ آواتار را در قالب یک نمایشنامه نوشت. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا