گوناگون

همکاری مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت برای ترویج خودمراقبتی

سلامت نیوز: معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تهیه و تدوین تقاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت‏‌درمان و آموزش پزشکی در راستای اطلاع رسانی و آموزش عمومی با تاکید بر توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی مبتنی بر اصل 11 سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیر معتمدی درباره محورهای همکاری در این تفاهم نامه گفت:‌ برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها، ‏‌طرح‌های پ‍ژوهشی و دوره‌های آموزشی مشتر‏‏ًًٌَُک، استفاده از توانمندی‌ها و امکانات طرفین در زمینه سلامت گروه‌های سنی اعضای سازمان و همکاری در زمینه برگزاری کنگره‌ها‏، همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی از جمله محورهای همکاری است.

وی همچنین توضیح داد: قرار است طبق این تفاهم نامه همکاری در زمینه تألیف و نشر کتب و منابع آموزشی و تولید فیلم، کلیپ و نرم افزارهای آموزشی، بهره مندی طرفین از توانمندی‌های علمی و پژوهشی یکدیگر، توسعه‌ همکاری‌های مشترک در زمینه اطلاع‌رسانی از طریق نشریات و روزنامه‌های سراسری و صدا سیما و انتشار اخبار طرفین در پایگاه‌های اطلاع رسانی وابسته به هر دو نهاد انجام شود.

به گفته معتمدی در این تفاهم نامه سازمان جوانان باید برای تحقق موضوعات تفاهم‌نامه بستر همکاری لازم را فراهم کند و برای‏ معرفی موضوعات طرح‌های پژوهشی، همکاری برای تهیه، نشر و توزیع کتاب‌های تخصصی، بسته‌های آموزشی، بروشور و پوسترهای آموزشی در مناسبت‌های مختلف مرتبط با اهداف مشترک فعالیت کند.

همچنین فراهم سازی زمینه اجرایی شدن مفاد و اهداف تفاهم نامه، مهیا کردن امکان استفاده اعضای سازمان از خدمات و آموزش‌های دفتر آموزش سلامت، تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی، اجرای طرح‌های پژوهشی مورد تفاهم طرفین و تهیه بسته های آموزشی از تعهداتی است که دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید در این تفاهم نامه به آن ها عمل کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان در پایان از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین خبر داد که قرار است به منظور هماهنگی و تنظیم برنامه ها به عنوان مجری تفاهم نامه منعقد شده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا