گوناگون

همکاری نظامی بحرین با اسپانیا/ادامه واکنش ها به اخراج آیت الله نجاتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه الوفاق، منابع بحرینی از امضای توافقنامه همکاری در زمینه امور دفاعی میان اسپانیا و بحرین خبر دادند.این درحالی است که قرار است خوان کارلوس پادشاه اسپانیا هفته آینده در سفر خود به چند کشور حوزه خلیج فارس به بحرین سفر کند.

خبر دیگر از بحرین اینکه شیخ همام حموی رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق با اشاره به اخراج آیت الله نجاتی نماینده آیت الله سیستانی از بحرین گفت: ما در قبال این اقدام ساکت نمی مانیم و با وجود تلاشهای روزهای قبل پس از انتخابات به تلاشهای خود می افزاییم.ما مراتب اعتراض خود را به رژی بحرین اعلام کرده ایم.

وی افزود: مجلس عراق حامی تحرکات ملتها در تعیین سرنوشت خود با ابزارهای مسالمت آمیز است.

حمودی درباره موقعیت مرجعیت نزد مقامات منامه گفت: رژیم بحرین مایل به داشتن روابط نزدیک با مرجعیت دینی نجف است و در دیداری که با وزیر خارجه بحرین داشتیم از ما خواست که ترتیب دیدار با آیت الله سیستانی را برای وی فراهم کنیم که ما خطاب به وی گفتیم که باید روابط رژیم با مردمش خوب شود.

از سوی دیگر محمد عبدالغفار مشاور پادشاه بحرین در نشست امنیت منطقه ای که سه روز قبل برگزار شد خواستار الگوی برداری از سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مقابله با آنچه خطر ایران و سوریه خواند، شد.

این درحالی است که جمعیت الوفاق با اشاره به اقدامات آل خلیفه علیه زندانيان در زندان “جو” از تلاش وکلای وابسته به مخالفان برای شکایت در این زمینه به مراجع قضایی خبر داد.

خبر دیگر اینکه مخالفان بحرینی با صدور بیانیه ای اعلام کردند: گفتگو مطرح شده از سوی ولیعهد بحرین در فوریه 2014 جدی نبود و رژیم از همه ابزار برای وقت کشی و گمراه کردن افکار عمومی بهره می برد.

با توجه به عدم پیگیری جدی درباره طرح گفتگوها علت طرح مذکور در پرده ای از ابهام قرار دارد و رژیم مسئول رکود در گفتگوهاست و باید گفتگوهای جدی برای حل بحران برگزار شود.

در بیانیه مخالفان آمده است: گفتگوهای نمایشی که با هدف وقت کشی انجام می شود و ادامه نقض حقوق بشر در بحرین کمکی به حل بحران عمیق موجود در کشور نخواهد کرد.

عبدالجلیل خلیل عضو جمعیت الوفاق اعلام کرد: گفتگوها شاهد بن بست است و گزینه اصلی در شرایط کنونی گزینه امنیتی است.در همه کشورها شرایط برای گفتگو مهیا می شود و در برخی موارد گفتگوها منجر به آزادی برخی رهبران زندانی شده است اما در بحرین خواستار گفتگو بدون فراهم شدن مقدمات آن هستند.

وی افزود: با وجود ادامه سرکوبها و بازداشت ها ملت بحرین ثابت تر از قبل عمل خواهند کرد و کسانی که تصور می کنند بازداشت ها عزم ملت را سست خواهد کرد سخت در اشتباه هستند.

عبدالنبی سلمان دبیر کل جمعیت منبر پیشرو بحرین وابسته به مخالفان نیز گفت: مخالفان طرحهای بسیاری را مطرح کردند اما متاسفانه رژیم موفقیت طرح ها را نمی خواهد.جامعه جهانی باید از ملت بحرین حمایت کند.

خبر دیگر اینکه جمعیت الوفاق از خوداری رژیم از تحویل جسد شهید عبدالعزیز العبار که 9 روز قبل بر اثر اصابت گلوله از سوی نظامیان رژیم بحرین زخمی و شهید شده است به خانواده اش برای تشییع  خبر داد.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشری بحرینی وابسته به مخالفان با صدور بیانیه ای از اقدامات وحشیانه نظامیان رژیم علیه زندانیان در زندان جو و وادار کردن زندانیان به بوسیدن کفش نظامیان و فحاشی به شخصیت های دینی و سیاسی پرده برداشت.

در این بیانیه آمده است: عصر روز پنجشنبه زندانیان به سلولهای خود منتقل شدند و با چماق و مشت و لگد نظامیان روبرو شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا