گوناگون

همکاری های اقتصادی آذربایجان شرقی و هوبی چین گسترش می یابد

81227715 5806473

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در دیدار با لیو شاشائومینگ و هیات اقتصادی همراه وی، اظهار کرد: ظرفیت ها و موقعیت های اقتصادی فراوانی در آذربایجان شرقی از جمله کشاورزی و صنعتی وجود دارد و علاقمند هستیم در این زمینه ها و همچنین سایر عرصه ها با طرف چینی همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت جدیدی به نام منطقه آزاد ارس در استان ایجاد شده و ما مصمم هستیم این منطقه را به منطقه ای صنعتی و تجاری تبدیل کنیم و دوست داریم همکاری های مشترکمان را در قالب صادرات توسعه دهیم.

جبارزاده با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در این دیدار از وزیر درخواست کردیم تا طرف چینی را که برای ایجاد شهرک صنعتی در ایران تمایل دارد به سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی و ایجاد این شهرک در استان سوق دهد و ما آماده همه نوع همکاری در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه آماده همکاری با چینی ها به خصوص در بخش تولیدات مشترک هستیم، افزود: شرکت آمیکو به عنوان پیشتاز همکاری با طرف های چینی هر قراردادی که در زمینه تولید و دیگر عرصه ها با چینی ها امضا کند مورد حمایت استانداری خواهد بود.

جبارزاده همچنین خواستار توسعه همکاری دو طرف در زمینه های بازرگانی، تولید برق، انرژی خورشیدی، سد سازی، مترو، تراموا و معدن شد و گفت: چهار درصد ذخیره های مس دنیا در ایران قرار گرفته که سهم آذربایجان شرقی از این مقدار دو درصد است و زمینه برای فعالیت دو طرف در این زمینه بسیار است.

وی خاطرنشان کرد: استانداری به عنوان نماینده دولت از تمام افرادی که در زمینه های تجاری، صنعتی و بازرگانی فعالیت داشته باشند حمایت خواهد کرد و با توجه به حضور هیات های مختلف اقتصادی از کشورهای مختلف در استان و رقابتی شدن سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی، بهتر است شرکت های چینی نیز وقت را بیش از این از دست ندهند.

جبارزاده گفت: امضا تفاهم نامه و یا قرارداد، کار استانداری نیست بلکه استانداری به عنوان حامی و هماهنگ کننده امور در کنار سرمایه گذاران است و از هر توافق نامه ای که منجر به تولید و سرمایه شود، حمایت خواهد کرد.

دبیر کل حزب ˈ سی.پی.سیˈ (CPC) استان هوبی چین نیز در این دیدار بر گسترش روابط اقتصادی دو طرف تاکید کرد و گفت: زمینه های همکاری زیادی بین ایران و چین وجود دارد و هدف ما از حضور در ایران و آذربایجان شرقی، گسترش روابط با شرکت آمیکو است.

لیو شاشائومینگ گفت: استان هوبی با 70 میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز صنعتی و اقتصادی چین محسوب می شود که بزرگ ترین سد آبی، کارخانه تولید فولاد و خودرو و همچنین بیشترین دانشگاه ها در ان متمرکز شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بالا بردن کیفیت تولید خودروهای سنگین و کامیون در شرکت آمیکو از دیگر اهداف این سفر است و دوست داریم در زمینه انرژی های خورشیدی، نیروگاه های آبی و ساخت کامیون نیز همکاری هایمان را گسترش دهیم.

وی از استاندار آذربایجان شرقی درخواست کرد حمایت های لازم برای توسعه همکاری های اقتصادی بین دو استان آذربایجان شرقی و هوبی را انجام دهد و از وی برای حضور در چین دعوت به عمل آورد.

7233/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا