گوناگون

هنر تئاتر کشور را در برابر هجمه فرهنگی دشمن مصون می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مسافر آستانه عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر بسیج با بیان این که جشنوراه برگزار شده در گرگان پرشور و حرفه ای بود، از نمایش های اجرا شده اعلام رضایت کرد و گفت: تئاتر هنری ترکیبی است و این ترکیبی بودن آن در حقیقت تذکری به ما است تا نسبت به همه هنرهایی که درآن وجود دارد اطلاعاتی هرچند اندک داشته باشیم که به این معنا است که باید در طول سال فعال و کوشا باشیم.

وی با بیان این که تئاتر می تواند ما را در برابر هجمه های دشمن مصون نگاه دارد، خاطرنشان کرد: تئاتر زیر ساخت تفکر اجتماعی ما را برای همه امور جامعه می سازد. ما موظف هستیم به آنچه مورد نیاز جامعه است فکر کنیم و نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهیم.

مسافر آستانه نیاز تئاتر را حمایت بیشتر مسئولان عنوان کرد و گفت: این حمایت تنها حمایت مالی نیست بلکه بیشتر به امکانات کار کردن در این بخش نیاز داریم.

وی ادامه داد: نمی شود تئاتر را بدون عشق کار کرد ، و این جشنواره ها هم جزوی از تئاتر است، همه این موارد را می آموزیم که دغدغه تئاتر داشته باشیم.

مسافر آستانه به برگزاری جشنواره تئاتر بسیج اشاره كرد و گفت: در بسیج تکلیف مشخص است، باید نسبت به همه معضلات فرهنگی جامعه مسئولیت داشته باشیم با وجودی که همه چیز ما در همه ابعاد مدیون دفاع مقدس است اما این امر نباید مانع شود که به آنچه امروز در جامعه اتفاق می افتد بی تفاوت باشیم.

وی يادآور شد: نباید نسبت به هجمه های بی امان دشمن که بی تاثیر نیز نبوده است بی تفاوت باشیم، بهترین جایی که می تواند غذای روح جامعه را تامین کند بستر تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هم در ادامه گفت: تلاقی بسیج و هنر را باید یک تلاقی مبارک تلقی کرد، برگزاری جشنواره های هنری بسیج گامی برای تحقق بایستگی های بسیج است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با بیان این که یکی از زیباترین صحنه هایی که بسیج از خود به یادگار گذاشته است گذر از حیات ناسوتی و رسیدن به حیات ملکوتی است، افزود: بسیچ در کارنامه خود خلق دیدنی ترین آثار را دارد و هنرنمایی های خود را به یادگار گذاشته است که شاید شنیدن و دیدن آن هم برای هر کسی آسان نباشد.

وی ضمن تاکید بر این که تئاتر بسیج  محل اجتماع و تلاقی عشق و هنر است، ادامه داد: امروز با عمل به منویات مقام معظم رهبری کوله بار هنر و اندیشه را به بال عشق نشاندیم و برای کسب رضای الهی عالمانه قدم در راه گذاشتیم.

وی افزود: برخی واژه ها دارای قداست هستند و هرکدام به نوعی با تعدای از این واژه ها در طول مدت زندگی و روزانه سرو کار داریم، یکی از این واژه ها بسیج است.

حجت الاسلام فضیلت خاطرنشان کرد: هنر نمایش نیز محل اجتماع سایر هنرها است، در نمایش از موسیقی، شعر، طراحی، نقاشی، حجم و دیگر هنرها بسته به متن می بینیم، به همین دلیل ویژگی خاصی دارد.

وی تصریح کرد: بسیج ابزار بسترسازی برای تعالی و تقویت گرایش های متعالی  خاص انسان ها است، قداست بسیج و بسیجی از آنچا نشات میگیرد که نقطه تلاقی این گرایش های متعالی است.

سرهنگ سید مهدی حسینی، معاون هماهنگی سپاه استان گلستان هم در این مراسم گفت: در استان گلستان 4 هزار شهید دفاع مقدس داریم و استان کلکسیونی از اقوام کشور است که به یمن خون شهدا این اقوام با یکپارچگی در راه اعتلای کشور و استان گام بر می دارند.

وی با بیان این که بزرگترین هنر امام راحل(ره) تشکیل بسیج بود، افزود: امام خمینی(ره) نظامی را پدید آورد که دست رد به سینه دیکتاتورهای بزرگ دنیا زد و به نوعی حرکت کرد که امروز نظام ما از درخشندگی ویژه ای برخوردار است و کشور در بازیهای سیاسی منطقه نقشی اساسی ایفا میکند.

وی افزود: هنرمندان ما در همه رشته های مختلف هنری در بسیج هنرمندان دیده شده اند.

حسینی با تاکید بر این که هنر مقام معظم رهبری نیز عمق بخشیدن به همه لایه های جامعه بوده است، اضافه کرد: امروز بسیجی که امام خمینی پایه گذاری کرد را در همه لایه ها فعال می بینیم.

معاون هماهنگی سپاه استان گلستان خاطرنشان کرد: مهم این است که هنر خود را با فکر بسیج هماهنگ کنیم تا به هدف برسیم، امروز همه دنیا می خواهند از این حرکت انقلاب ، یعنی بسیج الگو برداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا