گوناگون

هوای اردبیل گرم می شود

81232966 5815467

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، نقشه های پیش یابی هواشناسی از پایداری هوا از شنبه پیش رو در استان اردبیل خبر می دهند که زمینه افزایش دمای هوا به خاطر تابش مستقیم پرتوهای آفتاب تابستانی و نیز ایجاد شرایط مناسب برای رخنه جریان پرارتفاع جنب حاره ای از جنوب ایران زمین به باند شمالی کشورمان را فراهم می کند.

از این رو انتظار می رود که روند تدریجی افزایش دمای هوا از شنبه آینده در استان اردبیل آغاز شود که تا سه شنبه و به مدت سه روز ادامه می یابد.

همچنین تا روز شنبه آسمان اردبیل کمی ابری در ساعات عصر و اوایل شب با افزایش تراکم ابر و امکان وقوع رگبار و رعد و برق به خصوص در نواحی کوهستانی خواهد بود.

وزش باد خنک از جانب شمال شرق تا روز شنبه هوا را در اردبیل همچنان خنک نگه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آسمان اردبیل با ابرهای کم ارتفاع ناشی از رخنه پرفشار سرد عرض های بالا نیمه ابری است و بر فراز آنها سلول هایی از ابرهای توفان زای موسوم به کومولونیمبوس مشاهده می شوند که به همین خاطر وقوع رگبار و رعد و برق های پراکنده در ساعات آینده دور از انتظار نیست.

دمای هوای اردبیل نیز با کاهش محسوس در مقایسه با دیروز در همین ساعت به 16 درجه سانتیگراد رسیده است.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.

در تابستان در بیشتر روزها هوا در این شهرستان خنک و دلپذیر است و به همین دلیل پذیرای چند میلیون میهمان و مسافر از نقاط دور و نزدیک در فصل گرما است.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا