گوناگون

هیات های تجاری استان برای توسعه بازار صادراتی راهی کشورهای دیگر می شوند

81193367 5747377

غلامحسین جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با چنین رویکردی ساماندهی اعزام هیات های تجاری متناسب با کشورهای هدف تعیین شده، ضروری به نظر می رسد.

وی یادآورشد: هدف از اعزام هیات تجاری حفظ بازارهای صادراتی موجود و برقراری روابط اقتصادی جدید برای توسعه این بازارها است.

جمیلی اظهار کرد: هم اکنون در کشورهای هدف، فعالان تجاری استان زنجان یا توانسته اند بخشی از بازار را در دست گیرند و یا هیچ فعالیتی در آن ندارند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: در چنین شرایطی هیات های تجاری برای یافتن فرصت های اقتصادی جدید و معرفی ظرفیت های تجاری موجود در زنجان باید دست به کار شده و با سفر به کشوهای هدف تعیین شده، در مسیر توسعه صادرات گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه نخستین کشوری است که زنجان بیشترین مبادلات تجاری را با آن دارد و یکی از شش کشور اول در تراز تجاری ایران محسوب می شود.

جمیلی بابیان اینکه کشورها متناسب با میزان مبادلات تجاری موجود به چهار گروه دسته بندی می شوند، گروه های اول را دارای بیشترین سهم در اقتصاد این استان عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: هم اکنون توسعه روابط تجاری با کشورهای هنگ کنگ، اوگاندا، سوئد، ترکیه، بلغارستان، چین و تونس در دستور کار تجار زنجانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون سرمایه گذارانی از چین و ترکیه درزنجان اقدام به راه اندازی واحد صنعتی کرده اند و تجار زنجانی در کشور اوگاندا در تلاش برای احداث کشتارگاه صنعتی به منظور تامین گوشت گوسفند گرم مورد نیاز زنجان هستند.

7319/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا