گوناگون

هیچ توجیهی برای افزایش مجددا قیمت ها وجود ندارد

81132520 5641310

قاسمعلی حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: هم اکنون برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان قیمت های پیشنهادی خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کرده اند که این قیمت های پیشنهادی با توجه به افزایش غیرمنطقی قیمت ها در دو سال گذشته، قابل طرح و بررسی نیست.

وی با بیان اینکه فاصله قیمتی بین درب کارخانه و مصرف کنندگان در سال جاری باید حدود 23 درصد باشد، اظهار داشت: این فاصله قیمتی شامل سه درصد سود مربوط به عمده فروش، 12 درصد مربوط به خرده فروشان و هشت درصد هم متعلق به ارزش افزوده است.

حسنی اضافه کرد: این درصدها باید رعایت شود و سپس کالا در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، در حالی که هم اکنون این فاصله قیمتی بین 40 تا 45 درصد است و به نوعی شاهد گران فروشی هستیم.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ایران همچنین تصریح کرد: دریافت این سودهای کاذب، سبب شده تا برخی برای فروش کالا و کسب سود بیشتر، اهدای جوایز چند صد میلیونی را در رسانه ملی و سایر اماکن عمومی تبلیغ می کنند.

وی با بیان اینکه اهدای جوایز کاذب نه تنها سبب رونق مصرف گرایی در جامعه شده، بلکه این عمل بر خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است، افزود: به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیشنهاد می کنیم با توجه به تکمیل بودن انبارهای بنکداران در سراسر کشور، قبل از هرگونه افزایش قیمت کالاهای تولید داخل و یا وارداتی از اتحادیه بنکداران مواد غذایی ایران استعلام کند.

حسنی در پایان تصریح کرد: نباید اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها بهانه ای برای افزایش قیمت ها شود، چرا که در حال حاضر نیز فاصله فاحشی بین قیمت های مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وجود دارد.

اقتصام (4)**1574**1594

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا