گوناگون

واحدهاي تولیدی سوسیس و كالباس مشهد نظارت می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده بعدازظهر چهار شنبه در نشست خبری روز جهانی غذا در شهرك دانش و سلامت اظهار كرد: سوسیس و کالباس در 10 واحد تولیدی سوسیس و كالباس در مشهد توليد می شود و در صورت استفاده از خمیر مرغ این واحدها متخلف خواهند بود.

وی با بیان اينكه 880 واحد تولیدی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد؛ گفت: همایش روز جهانی غذا 24 مهر در تالار ابن‌سینا مشهد برگزار و در این همایش از 35 واحد برگزیده تقدیر می شود.

اسماعیل‌زاده گفت:خراسان رضوی قطب تولید مواد غذایی است و در بسیاری از كشورهای دنیا واردات و صادرات مواد خوراكی،‌ آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از طریق كمرگ و دریافت مجوز از معاونت غذا و دارو امكان‌پذیر است.

به گفته مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مشهد چهار هزار و 150 پروانه ساخت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان صادر شده و  برای ورود محصولاتی مانند برنج، چای و حبوبات روزانه چندین نوبت گواهی ترخیص كالا توسط غذا و دارو صادر می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ادامه داد: در طول سال نظارت كارشناسان بر واحدهای تولیدی داریم و سال گذشته بیش از دو هزار و 800 بازدید از واحدهای تولیدی انجام گرفت.

اسماعیل‌زاده افزود: صدور پروانه‌های موادغذایی و آرایشی و بهداشتی بر عهده معاونت غذا و دارو است و برای صدور این پروانه‌ها فرآیند را تسهیل و در مدت زمانی كمتر از یك ماه انجام می شود.

به گفته وی با بیان اینکه روز جهانی غذا روز همدردی با گرسنگانی است كه به نیازهای اولیه نیز دسترسی ندارد و این روز در سال 1945 همزمان با سالروز تاسیس سازمان فائو  با هدف دسترسی آحاد جامعه به غذای كافی و سالم ایجاد شد ه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا