گوناگون

واحدهای تولیدی اردبیل همچنان از رکود اخیر رنج می برند

حسین وثوقی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با وجود اینکه وضعیت رشد اقتصادی بهبود یافته اما به دلیل تجربه رشد منفی در سال های 91 و 92 واحدهای تولیدی همچنان درگیر مشکلات اقتصادی و مالی هستند.

وی تاکید دارد که گذر این وضعیت زمان بر است و بخش خصوصی به بسته خروج از رکود دولت امیدوار است تا حداقل بخشی از این مشکلات رفع شود.

وثوقی با بیان اینکه در این بسته هم تسهیلات هم تشویق عنوان شده، ابراز امیدواری کرد با اجرای این بسته نحوه تزریق تسهیلات به واحدهای تولیدی شکل علمی تری به خود بگیرد.

دبیر اتاق بازرگانی استان معتقد است در حال حاضر تسهیلات از تورم ارزان تر است اما به دلیل اینکه پول در بانک گران تولید می شود در مجموع تسهیلات برای متقاضی پرهزینه به نظر می آید.

وی با بیان اینکه نظر بنده در خصوص تسهیلات به اقتصاد بازار نزدیک تر است، اضافه کرد: در ایران نرخ تسهیلات بانکی پایین است و برای اثبات آن باید به صف طویل درخواست ها مراجعه کرد.

وی تاکید دارد که این تسهیلات ارزان قیمت است که تقاضا ایجاد کرده و گرنه به این شدت تقاضا نداشتیم.

به گفته دبیر اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: در صورتی که نهادهای مالی به توسعه و بین المللی  شدن دست یابند هزینه تولید پول ارزان تر خواهد شد و نیاز متقاضی نیز رفع می شود.

وثوقی ادامه داد: در عین حال سرمایه گذاران باید با نهاهای مالی بین المللی آشنا شوند و بتوانند تسهیلاتی که مثل بانک با هزینه بالا تولید نمی شود جذب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با نیاز شدید واحدهای تولیدی استان به تسهیلات و سرمایه در گردش در سیاست گذاری های جدید دولت بخش مهمی از مشکلات رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا