گوناگون

واحد دوم پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی آماده تولید شد

81169949 5706011

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس روز دوشنبه به نقل از رسول فلاح نژاد افزود: برای تولید گاز شیرین در واحد (ترین) دوم این فاز تنها در انتظار افزایش ارسال گاز ترش از دریا به خشکی هستیم.

وی اضافه کرد: تولید گاز ترش در سکوی A این فاز تا دو هفته آینده به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می یابد.

مجری فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون روزانه حدود ١٢ میلیون مترمکعب گاز در واحد یک این فاز تولید می شود، ادامه داد: تا نیمه خرداد امسال این تولید به بیش از دو برابر (حدود ٢٥ میلیون مترمکعب در روز) افزایش می یابد.

فلاح نژاد افزود: عملیات راه اندازی واحدهای سوم و چهارم فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی در دست اجراست و براساس زمان بندی که پیش از این اعلام شده وارد مدار تولید خواهد شد.

مجری فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی با تاکید بر این که هم اکنون در بخش خشکی فاز ١٢ پارس جنوبی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: بر اساس زمان بندی صورت گرفته عملیات بارگیری، نصب و راه اندازی سکوهای B و C این فاز در موقعیت خود در خلیج فارس تا اواسط تیرامسال به پایان می رسد.

وی با اشاره به اجرای عملیات پیش راه اندازی سکوهای B و C فاز ١٢ میدان مشترک گازی پارس جنوبی در یارد خرمشهر گفت: همه چاه های این فاز در این سکوها آماده تولید گاز هستند.

طرح توسعه فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید ٧٥ میلیون مترمکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری و واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) پیش بینی شده است که از این مقدار، ٢٥ میلیون مترمکعب به شبکه سراسری تزریق و ٥٠ میلیون مترمکعب به ال ان جی بدل می شود.

تولید ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٧٥٠ تن گوگرد در روز نیز در این فاز پیش بینی شده است.

پیمانکار اصلی طرح توسعه فاز ١٢ پارس جنوبی، شرکت پتروپارس و محل احداث تاسیسات خشکی طرح، سایت ٢ در تنبک (به فاصله ٧٠ کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده سازی و اجرای لنگرگاه خدماتی برای کل سایت نیز پیش بینی شده است. ک/1

539 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا