گوناگون

یک نماینده مجلس: مشکلات کشاورزان جنوب کرمان بزودی برطرف می شود

81169945 5706006

به گزارش ایرنا، فرج اله عارفی شامگاه دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در جیرفت افزود: وزارت جهاد کشاورزی تاکنون در مدیریت و سیاست گذاری محصولات مذکور با خلا قانونی مواجه بود که با تصویب قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی مشکلات آن برطرف شده است.

وی تصریح کرد: آیین نامه اجرایی این قانون یک ماه است که ابلاغ شده و امیدواریم با اجرای کامل آن مشکلات بخش کشاورزی و نبود بازار و کاهش قیمت محصولات کشاورزی برطرف شود.

به گفته عارفی، کاهش شدید قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان موجب شده است 170 نماینده مجلس در نامه ای به رییس جمهوری خواستار رسیدگی به این وضعیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته در دی ماه سال گذشته نیز در نامه ای مشکلات و خطر نابودی محصول سیب زمینی و پیاز منطقه را به وزارتخانه جهاد کشاورزی اطلاع داده بودیم اما آنها اعلام کردند که هیچ مشکلی نداریم.

عارفی ادامه داد: اما امروز شاهد نابودی دسترنج کشاورزان هستیم که امید است با برنامه ریزی مدون دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان نیز در ادامه گفت: جنوب کرمان منطقه پهناوری است که وسعت آن از 20 استان کشور بزرگتر و پراکندگی آن زیاد است.

حجت الاسلام محمدرضا امیری افزود: شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است و ظرفیت توسعه جنوب کرمان در این بخش نهفته شده است زیرا هر اندازه در توسعه این حوزه تلاش شود به همان اندازه اقتصاد منطقه نیز رشد خواهد کرد.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان متعلق به کل منطقه است و مختص بعضی شهرستانها نیست لذا از نظر توزیع اعتبارات و تخصیص منابع باید عدالت رعایت شود.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان باید برای پنج میلیون تن محصولات زراعی و باغی جنوب کرمان برنامه ریزی کند تا شاهد نابودی دسترنج کشاورزان نباشیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین از تلاش های مجید درینی تقدیر و سید یعقوب موسوی به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی معرفی شد.ک/2

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا