گوناگون

واحد گرانول سازی و تصفیه آب پتروشیمی هگمتانه راه اندازی شد

81144089 5660554

به گزارش ایرنا ˈامیر بندانیˈ مدیر سایت پتروشیمی هگمتانه روز سه شنبه در مراسم افتتاح این واحد گفت: واحد گرانول سازی در اسفند ماه سال گذشته تولید آزمایشی و نیمه اتوماتیک خود را آغاز کرد که پس از سپری شدن دوره آزمایشی آن امروز به طور رسمی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: واحد تصفیه آب پتروشیمی هگمتانه طبق قراداد باید توسط خارجی ها و با هزینه هنگفتی بالغ بر هفت میلیارد ریال راه اندازی می شد که با اعتماد به جوانان داخل کشور و دانش بومی بدون هزینه ای هنگفت و تنها با صرف مبلغ 120 میلیون ریال و استفاده از نیروی داخلی راه اندازی شد.

بندانی تصریح کرد: در واحد فینیشینگ و یا نهایی پتروشیمی در طول 19 روز سه هزار و 200 اشکال مرتفع و روند امور تسهیل شد.

وی تأکید کرد: تولید پودر pvc که قرار است در پتروشیمی هگمتانه تولید شود و در مصارف پزشکی کاربرد دارد در منطقه خاورمیانه نمونه ای دیگر ندارد، اما کشور عربستان به دنبال ایجاد چنین واحدی است، که این اقدام زنگ خطری برای پتروشیمی هگمتانه محسوب شده و باید طی یک سال آینده راه اندازی شود تا بتواند بازار منطقه را به دست گیرد.

مدیر سایت پتروشیمی هگمتانه گفت: عملیات اجرایی این طرح 10 سال پیش آغاز شد که شرکت ایتالیایی که ضامن راه اندازی آن بوده است، سایت را بدون انجام تعهداتش رها کرده است.

وی با تأکید بر این که در گذشته به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده است در روند پیشرفت طرح پتروشیمی تعلل ایجاد شد، افزود: با توجه به جلسه ای که با استاندار همدان برگزار شد، شخص اول استان خواستار رها کردن گذشته و اندیشیدن به آینده شد و اعلام کرد که با حمایت های شخص وی کار را ادامه دهیم.

بندانی تأکید کرد: اگر حمایت های مالی و پشتیبانی های مدیریتی از پتروشیمی هگمتانه انجام شود، در شش ماه آینده شاهد تولید محصولات نهایی این واحد پتروشیمی خواهیم بود.

وی درباره نیروی کار این مجموعه نیز گفت: در حال حاضر 300 نیروی متخصص و کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند که اگر به طور کامل راه اندازی شود به یک هزار نیروی کار نیاز است و با اجرای طرح توسعه آن میزان اشتغال ایجاد شده به دو هزار نفر می رسد.

بندانی گفت: با راه اندازی این طرح بزرگ و اجرای طرح های توسعه آن همدان به قطب پتروشیمی کشور تبدیل شده و گره رونق اقتصادی آن باز می شود.

وی ادامه داد: در هفته آینده در مجموعه پتروشیمی هگمتانه واحد تولید آب صنعتی و تولید گاز خنثی آن نیز راه اندازی خواهد شد.

بندانی تصریح کرد: برای تمامی نیروهای انسانی مشغول در پتروشیمی هگمتانه پست و شرح وظایف تعریف شد تا بتوان از متخصصان جوان بومی و غیر بومی این مجموعه استفاده مطلوب و بهینه را برد.

7532/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا