گوناگون

واردکنندگان خودرو موظف به اسقاط خودرو فرسوده به تناسب مصرف سوخت خودرو وارداتی شدند

81208438 5773126

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از ستاد حمل و نقل سوخت، محمد حیدری پاشاکی افزود: با توجه به حجم واردات خودرو به کشور فرصت مناسبی به تمام واردکنندگان خودرو داده شده تا خود را برای اعمال قانون آماده سازند.

وی با اشاره به ورود خودروهای وارداتی و تناسب آن اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار داشت: تمام تلاش و وظیفه این معاونت خروج خودروهای فرسوده و کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور است و معیار تعداد اسقاط خودرو فرسوده میزان مصرف سوخت خودرو های وارداتی است.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به وجود 940 هزار خودرو سواری و وانت فرسوده در کشور، گفت: میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای فرسوده به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا گاه تا چند برابر یک خودروی معمولی است و در همین راستا لزوم تسریع در اجرای این قانون اجتناب ناپذیر است.

حیدری با اشاره به بند 1 تصویب نامه هیات وزیران، تصریح کرد: تمام واردکنندگان موظف به اجرای این قانون هستند و با توجه به ایجاد بسترهای اجرایی لازم، این قانون تحت نظارت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار خودرو فرسوده اسقاط شده است، پیش بینی کرد که بااجرای این طرح سرعت اسقاط خودرو های فرسوده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا