گوناگون

واسطه‌ها، عامل اصلی نوسان قیمت در بازار برنج

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قزوین گفت: واسطه‌ها عامل اصلی نوسان قیمت در بازار برنج از تولیدکننده تا مصرف‌کننده هستند.

محرم ذوالفقاری-رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قزوین- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت برنج، روزانه حدود سه تا پنج تن برنج با کیفیت «پ» از برنج‌کاران الموتی خریداری شد.

وی با بیان اینکه واسطه‌ها عامل اصلی نوسان قیمتی بازار برنج از تولیدکننده تا مصرف‌کننده هستند، تاکید کرد: با حذف واسطه‌ها می‌توان محصولات را با قیمت پایین‌تری عرضه کرد به طوری که خرید برنج در منطقه الموت رضایت‌مندی برنج کاران را به دنبال داشته است.

این مسئول، ارقام مورد کشت برنج در استان را هاشمی، علی کاظمی، حسن سرا، طارم، خنجری و موسی طارم برشمرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن خرید کالای داخلی از جمله راهکارهای افزایش تولید داخلی است، تصریح کرد: برنج الموت بازار فروش خوبی در استان‌های همجوار دارد که در صورت شناسایی کیفیت این محصول، به طور قطع متقاضیان خرید آن در کشور افزایش خواهند یافت.

ذوالفقاری افزود: فعالیت‌های تعاونی‌ها در راستای سودآوری برای تولیدکننده و کاهش هزینه تولید به منظور رونق تولیدات داخلی، توسعه فعالیت‌های تعاونی و اتحادیه‌های کشاورزی در امر بازاریابی است.

به گزارش ایسنا، استان قزوین با 500 هزار هکتار زمین کشاورزی دارای 3650 هکتار شالیزار است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا