گوناگون

واقعه غدیر خم در مینودشت بازسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد علیخانی صبح جمعه در نشست خبری فرماندهی سپاه مینودشت که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان در محل سپاه مینودشت برگزار شد، گفت: از 3 ماه پیش مقدمات برگزاری بازسازی واقعه غدیر در شهرستان صورت گرفت که مهمترین برنامه فرهنگی شهرستان در دهه ولایت است و قرار است توسط  هنرمندان و بسیجیان شهرستان مینودشت و با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان انجام گیرد.

وی افزود: این برنامه یا نمایش صبح روز یکشنبه 20 مهر ماه ساعت 9 در کمربندی مینودشت جنب هتل قصر برگزار می‌شود و علاقمندان و عموم مردم می‌توانند این نمایش را ببینند.

وی بیان کرد: سپاه مینودشت دبیر این ستاد است و هدف از اجرای این برنامه گسترش و تعمیق فرهنگ ولایت و ولایت پذیری، الگوسازی و معرفی غدیر خم و شناسایی سیره نبوی و علوی با استفاده از احادیث و روایات برای جوانان و مردم است که به این منظور کمیته 8 گانه در این خصوص تشکیل شده است. ریاست ستاد به عهده امام جمعه شهرستان و جانشین ستاد به عهده فرماندار است.

سرهنگ علیخانی تصریح کرد: در حاشیه این نمایش ، نمایشگاهی از صدر اسلام تا غدیرخم توسط کمیته بانوان نیز تشکیل خواهد شد، برگزاری مسابقات فرهنگی در بین مدعوین و جوایزی از قبیل کمک هزینه به عتبات عالیات از جمله کربلا،قم، مشهد، جمکران و… از دیگر اقدامات خواهد بود.

وی افزود: حدود 30 الی 35 میلیون تومان اعتبارات این نمایش است که حدود 15 میلیون توامن آن توسط مردم و خیرین به صورت خودجوش جمع آوری شده است. 12 نفر نقش اصلی و بالغ بر 200 نفر به صورت سیاهی لشگر از بین بسیجیان شهرستان اجرا خواهند داشت.

وی افزود: همچنین برگزاری سفره عقد غدیر سادات شهدا و گرامیداشت 13 تن از شهدای سید شهرستان با حضور برادر شهید حسن تهرانی مقدم در روز جمعه همراه با نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان برگزار خواهد شد.

در این نشست حجت الاسلام سید حسن حسینی امام جمعه مینودشت گفت : چهار سنت در قرآن مورد تاکید خداوند است عبارتند از وحدت، آزادی، دفع توطئه دشمنان و رهبری و ولایت که رهبری و ولایت مختص پیامبر و در واقعه غدیر برای امیر مومنان بیان شده است که با واقعه غدیر دین اسلام کامل گردیده است.

وی در مورد بازسازی واقعه غدیر در شهرستان مینودشت گفت : بازسازی غدیر می تواند نقش هدایت گری برای مردم داشته باشد.

حسین وزیری فرماندار نیز گفت: غدیرخم نه فراموش شدنی است نه کهنه شدنی بلکه حساس ترین مقطع اسلام است.

وی افزود: در سطح کشور در 122 نقطه اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر برگزار می شود که 2 نقطه آن در استان گلستان انتخاب شده است و در شهرستان های علی آباد و مینودشت برگزار خواهد شد.

وزیری بیان کرد: بادر این برنامه سعی شده است از تمام ظرفیت های دستگاهی فرهنگی و مردم و خیرین استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا