گوناگون

وجود افراد مشکوک تابعه، مشکل جمعیتی سیستان و بلوچستان

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان در بحث ثبت آمار جمعیتی و ثبت احوالی وجود افراد مشکوک تابعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، ناظمی اردکانی در شورای ثبت احوال چابهار بیان کرد: شناسایی این افراد برای رفع مشکل مد نظر لازم و ضروری است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه اظهار کرد: برای شناسایی این افراد و معرفی آنها به مراجع قضایی باید از مردم و بومیان منطقه کمک گرفت.

‌ناظمی اردکانی تصریح کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان به لحاظ ثبت وقایع طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته و ثبت وقایع حیاتی در تمامی شهرها و بخش‌های استان تقریبا به روز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و موقعیت جغرافیایی و همسایگی استان با کشورهای افغانستان و پاکستان و نیز وجود مرزهای طویل و تردهای غیرمجاز و مهاجرت اتباع بیگانه در سه دهه گذشته و سکنی یافتن آنها، سیستان و بلوچستان در برخی مناطق با مشکل سجلی مواجه است.

‌ناظمی اردکانی تصریح کرد: با نصب و راه اندازی سیستم جدید نرم افزاری و مکانیزه و نیز تحقیقات در حال انجام وضعیت افراد مشکوک تابعه نیز در سطح سیستان و بلوچستان بررسی می‌شود.

افرادی زیادی در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان ساکن هستند که شناسنامه آنان مربوط به حداقل دو دهه قبل است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا