گوناگون

وجود 112 کلاس درس زیر پنج نفر دانش آموز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم ناعمی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: دو شاخص پوشش ظاهری و پوشش واقعی در جذب بازماندگان از تحصیل مدنظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پوشش ظاهری مجموع دانش‌اموزان ابتدایی خراسان جنوبی 101.28 درصد است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: به دلیل مهاجرت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد این افراد در آمار ثبت احوال به ثبت نرسیده و سبب بالا رفتن پوشش ظاهری می‌شود.

ناعمی عنوان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته درراستای پوشش واقعی، سال گذشته تعداد 75 هزار و 493 نفر در دوره ابتدایی استان مشغول به تحصیل بودند.

وی بیان داشت: مجموع جمعیت درس متعارف در خراسان جنوبی معادل 76 هزار و 576 نفر بود که در عوض پوشش واقعی 100 درصدی، دارای پوشش 98.59 درصد بوده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: با بیان اینکه در حال حاضر 384 دانش‌اموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است.

ناعمی اضافه کرد: برای اجرای این امر 110 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که قسمتی از آن به والدین، بخشی به معلمان و مواردی نیز به طور مختلف پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ما موظف هستیم در روستاهای بالای پنج نفر دانش‌اموز نیز آموزش‌های لازم را ارائه نماییم و حتی در مناطق زیر پنج نفر دانش‌آموز از راهکارهای جذب آموزشی استفاده می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر 112 کلاس درس زیر پنج نفر دانش‌اموز در استان وجود دارد.

ناعمی گفت: بالاترین این آموزشگاه‌ها در نهنبدان با تعداد 26 کلاس درس پنج یا زیر پنج نفر دانش‌آموز است.

 خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در افزایش نرخ ولادت را دارد

علی پورحسین نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای طرح پوشش تحصیلی دانش آموزان محروم ابتدایی با آموزش و پرورش استان همکاری تنگاتنگ خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه در استان افراد فاقد شناسنامه به هیچ عنوان وجود ندارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم افزایش نرخ ولادت در کشور را دارد، افزود: نرخ ولادت در سیستان و بلوچستان 35 درصد و در این استان معادل 25.2 دهم درصد برآورد شده است.

پورحسین گفت: خراسان جنوبی نخستین استانی است که از لحاظ نرخ ولادت و وفات و هم مدت ثبت آن بر اساس قوانینی که تایید شده است عمل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا