گوناگون

ورود 140 هزار گردشگر خارجی طی 5 ماه به فارس

‌دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان فارس گفت: طی 5 ماه پیشین حدود 140 هزار گردشگر خارجی به استان فارس سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «مصیب امیری» در پنجمین جلسه‌ی کارگروه میراث فرهنگی و ستاد اجرایی سفرهای استان فارس، گفت: در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ورود گردشگر خارجی به استان فارس حدود 235 درصد رشد داشته است.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه در مدت 5 ماه نخست سال شاهد ورود 9 میلیون و 428 هزار نفر مسافر به استان فارس بوده‌ایم، درصد اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان را طی ماه‌های تابستان امسال 73 درصد اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، گفت: در این مدت بیش از 3 میلیون و 490 هزار نفر- بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی استان ثبت شده است.

به‌گفته‌ی امیری، آمار اقامت مسافران تابستانی در مراکز اقامتی تحت پوشش آموزش و پرورش 32 درصد، بوستان‌ها و پارک‌ها 10.4 درصد، منازل استیجاری مجاز 7.2 درصد، کمپ‌های موقت و دائم 6 درصد و هتل‌ها و مراکز اقامتی 3.6 درصد بوده است.

وی شمار بازدیدهای نظارت بر تأسیسات و موسسات گردشگری را 713 مورد و توزیع اقلام تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری را 216 هزار نسخه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در تابستان 93 را به میزان 634 ساعت اعلام کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا