گوناگون

وزیر بهداشت:بسته های بهداشتی طرح تحول نظام سلامت بزودی اجرا می شود

81181816 5726666

دکتر سید حسن هاشمی روز پنج شنبه در گردهمایی با حضور مسوولان دانشگاههای علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور در مشهد افزود: آغاز طرح تحول نظام سلامت با بسته های درمانی، موجب شد که شیرینی تحول در ذائقه مردم بنشیند، چراکه گرفتاری های مردم در این بخش بیشتر بود.

وی با بیان اینکه کار اصلی ما توجه به مقوله بهداشت استٰ،افزود: وزارت بهداشت نگاه سلامت محور به جای درمان محور و پیشگیری مقدم بر درمان را محور برنامه های خود دارد و در این راستا بزودی بسته های بهداشتی عملیاتی خواهد شد.

هاشمی خطاب به مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور، گفت : بیشتر از درمان به بهداشت کمک کنید و حمایت های لازم را برای اجرای بسته های بهداشتی داشته باشید.

وزیر بهداشت در ادامه روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور را خوشحال کننده دانست و گفت: روزانه گزارش فعالیت تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور را پیگیری می کنم و خوشبختانه مشکلات در این زمینه معدود است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مقطعی اجرا نمی شودٰ، اظهارکرد: بی تردید هر حرکتی ممکن است اشکالاتی در نفس خود داشته باشد و موضوع مهم در این مسیر نظارت، دقت و رفع نواقص طرح است.

به گفته وی، در اجرای طرح تحول نظام سلامت برخی افراد تنها بدنبال منفی بافی بوده و همیشه در حال گمانه زنی و طرح اشکالات هستند.

هاشمی بیان کرد: قطار هرچه سرعتش بیشتر باشد، سنگ پرانی ها به سمتش بیشتر است و زمانی که ایستاده، کسی به سمتش سنگ پرتاب نمی کند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در این طرح تمام هزینه ها به طور کامل کنترل شده و سقف هر دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان مشخص است و دولت با تمام توان پشتیبان این طرح می باشد.

در این گردهمایی که به منظور بررسی روند اجرا و چالش های طرح تحول نظام سلامت در شمال شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، روسا، معاونان و مسوولان دانشگاههای علوم پزشکی بجنورد، بیرجند، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و نیشابور حضور داشتند.7487/659 **1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا