گوناگون

وزیر بهداشت از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در همدان تقدیر کرد

81158261 5684885

ˈحبیب الله موسوی بهارˈروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پیام، استان همدان جزو پنج استان برتر کشور در اجرای این طرح معرفی شده است.

وی ادامه داد: در نخستین روزهای اجرای این طرح نیز معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدیدی سر زده از بخش های مختلف مراکز آموزشی درمانی شهرستان همدان، از نزدیک روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان را بررسی کرد.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه درمان، می توان با مدیریت جهادی طعم شیرین خدمت را به مردم چشاند.

وی با بیان اینکه حمایت مالی از شهروندان در پرداخت هزینه های سلامت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است افزود: ارتقای سلامت جامعه و درمحوریت قرار گرفتن اقشار آسیب پذیر مناطق محروم از ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت در آینده ای نزدیک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حوزه درمان برای تحول نظام سلامت، هشت بسته خدمتی در نظر گرفته شده و کاهش هزینه های درمانی در اورژانس، بستری شدن در بیمارستان های دولتی زیر پوشش بیمه های پایه و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با افزایش میزان دریافتی، از جمله این بسته های خدمتی است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت از نیمه اردیبهشت ماه جاری در بیمارستان های دولتی سراسر کشور آغاز شده است.

با اجرایی شدن این طرح هزینه بستری در بیمارستان ها برای بیمار از 40 درصد به 10 درصد کاهش یافته و انجام زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی همدان رایگان شده است.

7530/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا