گوناگون

وزیر بهداشت: امیدوارم سال93، سال بهار سلامت باشد

81144090 5660555

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز در مراسم آغاز بکار همایش کشوری آموزش پزشکی و اختتامیه جشنواره کشوری آموزشی شهید مطهری در یزد گفت: از مهمترین سیاست های امسال دولت تدبیر و امید ،همکاری با عوامل پزشکی ،رفع مشکلات بهداشت درمانی و با نشاط کردن دل مردم است .

وی افزود : انشاء الله در تحقق این آزمون و هدف بزرگ که مورد تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و دولت تدبیر و امید در راه آن تلاش های زیادی داشته سربلند بیرون بیابیم و بتوانیم در جهت تامین سلامت مردم گام های محکم تری برداریم.

هاشمی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا جامعه پزشکی بتواند در راه سربلندی دین اسلام و کشور وظایف خطیر خود در این حوزه گسترده را بخوبی انجام دهد .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت خوب بهداشت و درمان ایران در سطح منطقه اظهار داشت: امروز شاهد نقش پزشکان در منطقه در بعد تخصصی ، فناوری های نوین ، ساخت تجهیزات پزشکی و ارائه روش های نوین در جراحی ها، بی بدیل است و اگر فرصت بیشتر فراهم شود می توان گام های بیشتری برداشت .

وی اظهار داشت: تمام این موفقیت ها مدیون تلاش جامعه بزرگ پزشکی است که با کمترین هزینه و با احساس وظیفه ، تمام تلاش خود را در ارائه بهترین خدمات به مردم عزیز ایران اسلامی انجام داده اند .

مقام عالی وزارت در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه ثمرات جامعه پزشکی ایران در 35 سال گذشته اصلا قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست، تاکید کرد: باید گفت که پزشکی در ایران واقعا وظیفه اش را در قبال انقلاب اسلامی و کشور بخوبی ادا کرده است.

هاشمی با اشاره به تقارن برگزاری این اجلاس با هفته بزرگداشت مقام معلم با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان شهید بخصوص شهید مطهری گفت: ما امروز افتخار داریم از معلمانی تجلیل کنیم که در حوزه پزشکی و سلامت برای حفظ جان مردم خدمات مضاعفی را انجام داده اند .

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مقام معلم نشات گرفته از خدا و پیامبران الهی است، اظهار امیدواری کرد تا همواره همگان قدردان شان و منزلت مقام معلمان و اساتیدی باشند که در بخش های مختلف و بویژه حوزه مهم سلامت به مردم خدمت می کنند .

وی در ادامه به نقش دین و ورود آن به بخش های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی هدایت انسان می تواند موثر واقع شود که دین وارد عرصه شده و با تکیه بر ارزش ها بتوان برای خدمت به دیگران تلاش کرد .

هاشمی گفت: معلمان و اساتید از آن جهت منزلت پیدا می کنند که ضمن آگاهی بخشی به دیگران راه صحیح را نیز به انسانها نشان می دهند .

این مقام مسئول افزود: نسل جوان ما امروز به شدت نیازمند امثال شهید مطهری و بهشتی هستند تا به سئوالات آنها پاسخ داده و باور کنند بنابر این باید مشی و مرام این شهیدان را الگوی خود قرار دهیم .

در بخش ابتدایی این مراسم فرزند شهید مطهری در سخنانی به برخی از دیدگاهها و نظرات پدر بزرگوارش شهید مطهری در حوزه سلامت ، ارتباط با اساتید و نخبگان دانشگاهی و جوانان اشاره کرد .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری همچنین به اهمیت سلامت ، خود مراقبتی و لزومتوج خاص به سلامت روحی و ذهنی تاکید و اظهار امیدواری کرد تا این اجلاس بتواند نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه سلامت وهمچنین انتقال دیدگاههای شهید مطهری به نسل جوان داشته باشند.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره کشوری آموزشی شهید مطهری تجلیل شد .

همایش کشوری آموزشی علوم پزشکی شهید مطهری به مدت دو روز با حضور یکهزار و 740 نفر از اساتید صاحب نظر، روسا و معاونان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از عصر امروز با حضور وزیر بهداشت آغاز به کار کرد.ک/2

7536/1968

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا