گوناگون

وزیر بهداشت با خانواده جانبازان دیدار کرد

81201061 5760583

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «سید حسن قاضی زاده هاشمی» در این دیدار ضمن قدردانی از ایثارگری و رشادت های این دو جانباز طی دوران دفاع مقدس و اهدا لوح تقدیر، گفت: باید خدمات بهداشتی و درمانی درخور جانبازان و ایثارگران به آنان ارائه کرد.

وی در حاشیه این دیدار به عملکرد وزارت بهداشت طی چند ماه اخیر اشاره کرد و افزود: دولت در این مدت وزارت بهداشت را حمایت کرده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری در خصوص بهبود عملکرد وزارت بهداشت در آینده، گفت: باید دولتمردان مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان را باور داشته باشند و امیدواریم این معضلات با همکاری و همیاری دولت و مجلس برطرف شود.

دکتر هاشمی در ادامه افزود: علاوه بر کمک ها و همیاری دولت و مجلس در ارتقا سلامت جامعه، مردم نیز بایستی با توانمند سازی مراقب سلامتی خود باشند.

***برنامه ریزی برای آغاز طرح تحول نظام بهداشتی در کشور

وزیر بهداشت همچنین در این دیدار از برگزاری اجلاس روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این اجلاس دو روزه به منظور برنامه ریزی و تبادل نظرات میان روسا و معاونین برای آغاز طرح تحول نظام بهداشتی در کشور برگزار می شود که در قالب 10 برنامه و پنج برنامه عملیاتی اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: امید است با آغاز این طرح، تحولات سازنده ای در حوزه بهداشت مناطق روستایی و حاشیه نشینان ایجاد شود.

***ضرورت اتکا به تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی تولید داخل

دکتر هاشمی با تاکید بر اتکا به تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی داخل کشور گفت: داروهای تولید داخل قابل رقابت با داروهای خارجی بوده و اثربخشی آن توسط انجمن های علمی به اثبات رسیده است و وظیفه ملی ما ترویج استفاده از داروهای داخلی و جلوگیری از ورود داروهای مشابه خارجی است.

وزیر بهداشت با اشاره به بیماری های قابل پیشگیری مانند تالاسمی و هزینه سالیانه دو میلیاردی ریالی درمان آن برای دولت، افزود: زوج ها با انجام مشاوره های قبل از ازدواج می توانند از بروز چنین بیماریهایی جلوگیری کرده و از تحمیل هزینه به خود و دولت جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت قصد دارد با تولید 25 درصد مواد اولیه داروها، وابستگی به داروهای خارجی را کمتر کند.

اجتمام(1)**1293** 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا