گوناگون

3800 کیلومتر از دریاچه ارومیه به شوره زار تبدیل شده است

81201073 5760597

حسن عباس نژاد روز شنبه در همایش محیط زیست و خانواده که با حضور خانواده های کارکنان محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد افزود: در حال حاضر بزرگ ترین کانون کویرزایی در استان، دریاچه ارومیه بوده که در چند سال اخیر به علت بحران کم آبی بخش عظیمی از آب خود را به علل مختلف از دست داده و تبدیل به شوره زار شده است.

وی ادامه داد: شور شدن آب های زیرزمینی از معضلات اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه بوده و موجب تغییر اقلیم در منطقه می شود و شرایط دریاچه ارومیه به تغییر اقلیم منطقه کمک کرده و آن را تشدید نیز می کند.

عباس نژاد افزود: هم اکنون ما در وضعیت تنش آبی قرار داریم و توجه به چگونگی مصرف منابع در این زمینه بسیار مهم است.

وی گفت: دریاچه ارومیه با مشکل و بحران آبی مواجه بوده و لازم است تا تمام تلاش خود را برای رفع این بحران بکار گیریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست را باید جزو اولویتهای خودمان قرار دهیم و این کار را باید ابتدا از خانواده های خودمان و با تربیت فرزندانی که به محیط زیست احترام می گذارند آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اهمیت به حفاظت از محیط زیست می تواند نقشی مهم در تامین سلامت جامعه داشته و نسلی سالم و با نشاط را در آینده تحویل اجتماع بدهیم.

همایش محیط زیست و خانواده به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور خانواده های کارکنان این دستگاه در سالن اداره برق آذربایجان غربی برگزار شد.

این همایش شامل اجرای برنامه های مفرحی مانند موسیقی عاشیقی، نمایش تردستی، مسابقه و برنامه طنز توسط گروههای هنری بود.

دریاچه ارومیه در شمالغرب ایران، بین استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی واقع شده است.

این دریاچه با مساحتی افزون بر ۵۸۲۲ کیلومترمربع، بیستمین دریاچه جهان از لحاظ وسعت محسوب می شود.

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که هم اکنون در 17 سال گذشته با بحران شدید آبی مواجه شده و این دریاچه عظیم بیش از 90 درصد پهنه آبی خود را از دست داده، به گونه ای که بر اثر این بحران هم اکنون به یکی از کانونهای مهم کویرزایی در کشور و منطقه تبدیل شده است.

7125/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا