گوناگون

وزیر تعاون، کار و رفاه از شرکت املاح معدنی ایران در اراک بازدید کرد

81148430 5667680

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران در جریان این بازدید گفت: این شرکت با دو واحد اراک و گرمسار سالانه درمجموع 193 هزار تن سولفات سدیم تولید می کند که با توجه به شرایط تحریم تمامی تولیدات آن در قالب ستاد تنظیم بازار و سیاست های شورای تولید کننده پودر شوینده به صورت سهمیه بندی در اختیار صنایع داخل است.

ˈعلی اکبر ساداتیˈ افزود: تالاب کویری میقان اراک با وسعت 250 کیلومتری بزرگترین ذخیره گاه طبیعی سولفات سدیم خاورمیانه است که شرکت املاح معدنی ایران، بهره برداری از هشت کیلومتر مربع آن را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: 85 درصد سولفات سدیم مورد نیاز صنایع شوینده کشور از طریق واحدهای این شرکت در اراک و گرمسار تولید می شود.

وی ادامه داد: این شرکت تاکنون در بیش از یک و نیم کیلومتر مربع سطح در اختیار برداشت معدنی داشته که شش دهم درصد کل وسعت تالاب است و تلاش برای رعایت اصول خاص معدنکاری و کمترین آسیب به محیط زیست ملاک کار است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: طرح توسعه این شرکت با معیارهای سوخت پاک تهیه شده اجرایی شدن آن موجب حدف سوخت فسیلی در چرخه تولید و استفاده از انر‍ی بخار آب می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت:تالاب میقان اراک یکی از ارزشهای مهم زیست محیطی استان مرکزی است که بر اساس گزارشهای زیست محیطی، فعالیت شرکت املاح معدنی در سالهای گذشته لطماتی را برای آن داشته است.

ˈحسن آصفریˈ افزود: موافقت برای اجرای طرح توسعه ای شرکت منوط به مطالعات زیست محیطی و نشست کارشناسی ویژه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جریان این بازدید گفت: حمایت از تولید یکی از اصول کاری دولت تدبیر و امید است و به درخواست مقامات استان مرکزی اقدامات انتقال حسابهای بانکی و امور مالیاتی شرکت املاح معدنی به استان در دست انجام است.

ˈعلی ربیعیˈ افزود: پیگیری انتقال حسابهای بانکی و مالیاتی این شرکت باید با رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی دنبال شود.

شرکت املاح معدنی ایران از مجموعه واحدهای شستای تامین اجتماعی است که هم اینک با 330 نیروی انسانی فعالیت دارد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل تامین اجتماعی استان مرکزی در جریان سفر یکروزه خود بازدید از موسسات خیره سالمندان و معلولان ذهنی، بیمارستانهای تامین اجتماعی اراک و شازند، شرکت در شورای اشتغال و سرمایه گذاری و آیین تجلیل از کارگران نمونه را در دستور کار دارند.ک/2

560/716

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا