گوناگون

وزیر کشاورزی نخجوان: خواهان گسترش روابط در زمینه های مختلف با ایران هستیم

81208144 5772606

به گزارش ایرنا ، الشاد علی اف پنجشنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر، روابط مناسبی در حوزه های مختلف بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان وجود دارد ولی امیدواریم که این مناسبات روز به روز گسترش یابد.

وی با اشاره به نقش آذربایجان غربی در توسعه مناسبات بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان به ارتقای مناسبات در حوزه کشاورزی بین دو طرف اشاره کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی، امروز در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی و همچنین تولید ادوات و صنایع کشاورزی پیشرفت های زیادی کرده است و ما خواستار افزایش تعاملات و گسترش همکاری ها با این استان هستیم.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته با استفاده از تجربیات مهندسان کشاورزی ایرانی، توانسته ایم روند تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در نخجوان را افزایش دهیم و امروز نیز استحکام و تقویت این روابط را ضروری می دانیم.

وزیر کشاورزی و امور روستایی جمهوری خودمختار نخجوان با قدردانی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی نسبت به ارتقای سطح همکاری ها با این جمهوری خودمختار، اظهار امیدواری کرد که با اراده مسئولان دو طرف، در آینده شاهد توسعه مناسبات و گسترش مراودات میان نخجوان و آذربایجان غربی باشیم.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اعلام آمادگی در خصوص انتقال تجربیات در زمینه کشاورزی بین این استان و جمهوری خودمختار نخجوان گفت: ظرفیت ها و استعدادهای بالایی در زمینه صنایع و تکنولوژی های کشاورزی در این استان وجود دارد.

وی افزود: توسعه روابط، گسترش مراودات و ارتقای سطح همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف از جمله اهدافی است که انتظار می رود مسئولان دو طرف در جهت تحقق آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: از مسئولان جمهوری خودمختار نخجوان انتظار می رود نسبت به تسهیل تردد اتباع ایرانی به آن کشور، اقدامات لازم را انجام دهند چرا که گسترش روابط و تعاملات میان مردم دو کشور، زمینه ساز توسعه روابط در زمینه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تجاری است.

ارشاد علی اف در صدر هیاتی با هدف آشنایی با توانمندی های کشورمان در زمینه کشاورزی و دامداری و بررسی زمینه های همکاری، به استان آذربایجان غربی سفر کرده است.

آذربایجان غربی استان مرزی ایران با جمهوری خودمختار نخجوان است که از طریق مرز پلدشت – شاه تختی با هم ارتباط زمینی دارند.

آذربایجان غربی از طریق رود ارس 125 کیلومتر با جمهوری خودمختار نخجوان مرز آبی دارد.

8136/581 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا